First blog from Brasil - Reisverslag uit Arapongas, Brazilië van Amanda - WaarBenJij.nu First blog from Brasil - Reisverslag uit Arapongas, Brazilië van Amanda - WaarBenJij.nu

First blog from Brasil

Blijf op de hoogte en volg Amanda

09 September 2014 | Brazilië, Arapongas

Olá amigos!

Hier me eerste blog vanuit het prachtige Brazilië. Heb het hier goed na me zin en de dagen vliegen voorbij, de eerste week zit er zelfs alweer op! Op verzoek van velen zal ik proberen een KORTE blog te schrijven over mijn eerste week hier in Brazilië.

Het is hier prachtig, een mooie academie, aardige mensen en lekker weer. Nouja ik moet eerlijk zijn vandaag(zondag) regent het al zo`n beetje de hele dag maar over het algemeen is het erg warm en zonnig!
Nu en de komende 3 maanden verblijf ik op het complex van EC Laranja Mecanica. Dit is een voetbalacademie die zeer talentvolle voetballers klaar stoomt tot profvoetballer. De academie heeft twee teams, een onder de 17 en –15. Het niveau is van de spelers is erg hier hoog, over het algemeen kan het vergeleken worden met het niveau van de jeugd van een gemiddelde eredivisie club. Er zitten er ook wat bij die boven dit niveau uit stijgen, een van de spelers hier heeft zelfs de zelfde spelersmakelaar als Fernandinho van Manchester City.
De spelers van de oudste groep wonen hier allemaal, sommigen van hen gaan in de weekenden naar huis maar de meesten blijven hier omdat hun huis te ver weg is. Van de jongste groep woont ongeveer een kwart hier, de rest van deze groep komt hier alleen om te trainen.
De academie beschikt over 3 voetbalvelden, fitness ruimte en zwembaden waar ik zelf natuurlijk ook gebruik van kan maken. Daarnaast wordt er hier voor ons gewassen en gekookt. Ja, ik hoor jullie denken, wat heeft die Amanda het daar toch zwaar!
Wel moet ik jullie eerlijk bekennen dat het eten hier niet veel voorstelt. De lunch bestaat namelijk elke dag uit rijst met bonen en soms is daar nog wat spaghetti/vlees/sla bij en voor het avond eten staat precies het zelfde op het menu!

Vandaag is het zondag (de vrije dag) en hebben we(Massimo, Shoudely en ik) besloten om `even` (een dik uur) naar het dichtstbijzijnde dorp te lopen om daar wat te gaan eten.
Ja we zitten hier echt in `the middle of nowhere`, het is een agrarisch gebied en als je hier om je heen kijkt zie je eigenlijk alleen maar boerderijen.
Ik deel hier een kamer met Shoudely, een Nederlands meisje die ook vorige week is aangekomen. Zij loopt een marketing gerelateerde stage bij Mario. Mario is een super grote Braziliaanse man(spreekt geen woord Engels) die hier van alles regelt. Verder is er Massiomo een Nederlandse jonge die hier al een paar weken is en ook als trainer stage loopt. Daarnaast heb je de Braziliaanse hoofdtrainer Lierte (spreekt geen woord Engels). Leo een Braziliaan die hier ook stage loopt maar wel goed Engels kan omdat hij in Engeland een trainerscursus heeft gedaan. Daarnaast zijn er nog een aantal schoonmaaksters een kokkin, mensen die het terrein onderhouden en een verzorger, allemaal Brazilianen die geen woord Engels spreken maar wel super aardig zijn!
Toen ik hier aankwam bleek de Nederlandse lerares Engels(Marije) die ik hier moest gaan ondersteunen er niet meer te zijn en ook Ron de Nederlandse hoofdtrainer is er nog niet. Marije ga ik waarschijnlijk helemaal niet zien en Ron komt hopelijk over een week. Doordat zij er nog niet zijn is er voor mij nog veel onduidelijk over wat ik hier precies moet gaan doen. Helpen met de trainingen natuurlijk maar qua Engelse les weet ik nog niet precies wat de invulling zal zijn. Maar ondanks dat heb ik me de eerste week hier prima weten te vermaken is echt voorbij gevlogen! Zo ben ik al een dag wezen scouten in een dorpje hier 200km vandaan, heb ik al van beide teams een wedstrijd gezien (en daar direct het Braziliaanse temperament in meegemaakt) al een paar keer op het trainingsveld gestaan, ben ik naar de finale van het school futsal(zaalvoetbal) toernooi geweest, heb ik me eerste Braziliaanse bbq gehad en kan ik al een klein beetje Braziliaans.

Ik kan nog wel even doorvertellen over van alles hier maar dat komt een volgende keer wel. Me blog heeft zo wel een mooie lengte dag ik zo.

  • 09 September 2014 - 18:26

    Nienke:

    He dat is een Verrassing een blog van Amanda. Ik had het gehoopt maar niet verwacht... Nu gauw lezen!

  • 09 September 2014 - 18:29

    Joshe:

    Lieve Amanda,

    Ik ben jaloers!
    Geniet er van!!!

    X Joshe

  • 09 September 2014 - 18:57

    Cassandra:

    Leuk dat je weer een blog schrijft!!

    Veel plezier en geniet ervan!

  • 09 September 2014 - 19:25

    Antoinet:

    Hoi Amanda,

    Wat leuk dat je weer een blog schrijft, worden we toch nog een beetje op de hoogte gehouden wat jij daar uitspookt.
    Je moet nogal wat afstanden afleggen als ik dat zo hoor. Even scouten 200 km verderop, dat is nogal wat.
    Geniet nog van je tijd en hopelijk is je snel alles duidelijk en kun je lekker aan de slag.

  • 10 September 2014 - 16:57

    Jesca:

    Klinkt goed Amanda! Fijn
    dat er ook wat Nederlandse mensen zijn.
    Je bent al bijna ingeburgerd joh :p
    Fijne tijd daar nog en geniet er van!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 1454
Totaal aantal bezoekers 65534

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 30 September 2013

Backpacken in Australië via Activity International

Landen bezocht: