Working in the tropics + starting a new adventure - Reisverslag uit Darwin, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu Working in the tropics + starting a new adventure - Reisverslag uit Darwin, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu

Working in the tropics + starting a new adventure

Door: Amanda Knol

Blijf op de hoogte en volg Amanda

19 Juli 2013 | Australië, Darwin

Hallo familie en vrienden,

Nu ik dit schrijf is het vrijdag 19 juli en ben ik alweer een dikke 8 maanden van huis, wat gaat de tijd toch snel maar wat heb ik in de tijd al veel meegemaakt! Toch is ook het einde alweer in zicht, de rest van me reis is gepland en me ticket naar good cold home is geboekt. Ik ben op dit moment in Darwin en schrijf dit blog in de heerlijke koele libary, ja want ondanks dat het hier nu `winter` is is het hier nog steeds tropisch warm(min. 30 graden). Het werken in het resort in het Kakadu National park heb ik afgerond en sinds maandag zit ik in Darwin om voorbereidingen te treffen voor me volgende avondtuur: Asia!

Wat voelde ik me slim, de australische winter ontwijken door in het tropische noorden te gaan werken. Een jaar lang zomer, geen slecht idee toch?! Nou ik heb het geweten hoor, werken in de tropen is ook niet alles. Man, wat heb ik gezweet en wat roken de cabins, lodges, donga`s etc. heerlijk als de gasten weer eens waren vergeten de aircon aan te laten staan. Maar goed ik klaag niet hoor, de natuur in 100.000 vierkante meter voor en achtertuin was super mooi, het zwembad was heerlijk verkoelend, het verdiende goed, de gesprekken met gasten van over de hele wereld waren erg interessant en de meeste collega`s waren erg leuke mensen!

Een paar weken voor mijn vertrek waren er twee nieuwe gezellige duitse meiden(Lisa en Malin) van mijn leeftijd bij gekomen, met hen heb ik het erg gezellig gehad! Zo hebben we bijvoorbeeld een `sunset cruise` gemaakt over de yellow river, erg mooi! Ook verzonnen we allerlei dingen om het werk leuker te maken, van heuze schoonmaaksongs tot tacktieken om sneller te zijn. Helaas was er ook een collega waar ik het niet gezellig mee had, geen idee waarom maar ze mocht me niet en het was echt persoonlijk. Maar goed zij was de manager bij de bar dus veel kon ik er ook niet aan doen. Ze negeerde me altijd en op een avond gaf ze me ineens een lijst met dingen die ik allemaal fout deed in haar ogen, op dat moment was ik een beetje sprakeloos en heb het over me heen laten komen. Toch was het niet leuk, ik had het idee dat ik me werk goed deed. Gelukkig waren de collega`s(ook wel de Jabiru-family genoemd) het met me eens en heb ik het er maar bij gelaten. Iedereen was het met me eens dat zij dingen fout deed, zelf gasten zeiden er soms wat van maar goed wil hier verder eigenlijk ook geen aandacht aan besteden.

Werken met mij in de housekeeping was nooit saai, daar waren mijn collega`s het wel over eens. Als je met mij samen werkte kon je altijd rekenen op `special suprises`, ik zal een paar voorbeelden geven. Zo vond een gast het leuk om zich te scheren in een vriesvak, geen idee hoe hij het heeft gedaan maar het vriesvak zat in iedergeval vol met haren. Een badkamer waar de vloer vol lag met haren, een gast vond het blijkbaar nodig zichzelf een knipbeurt te geven in de badkamer. Als ik met Dianne samen werkte(en dat gebeurde nogal eens) zaten ineens alle vriesvakken vol ijs, en die mochten wij natuurlijk gaan ontdooien. Waren we altijd erg blij mee! Maar niets haalt het bij wat ik op een dag met Lisa heb meegemaakt. Wij moesten die dag de sanitaire blokken schoonmaken, ging allemaal prima tot we bij blok 5 aankwamen daar stonk het toch wel heel erg! Oke, mensen die nu aan het eten zijn finish je eten en lees daarna verder.. Wat bleek iemand had zijn behoefte gedaan in 1 van de douches en niet zo`n beetje ook. Man, wat een stank en wat koste het ons veel moeite om het schoon te maken(ik zal jullie de details besparen)! Een goed half uur later was het blok schoon en was de geur weer dragelijk. Maar dit was nog niet alles, vanwege de drukte in het resort moesten de bloks 2 keer per dag schoon gemaakt worden en Lisa en ik waren de gelukkige om de bloks ook in de middag schoon te maken. Dat ging allemaal prima tot we weer bij blok 5 aankwamen, het stonk er nog steeds maar wij dachten dat dat nog van ochtend was. Tot we bij de wc`s aankwamen, wat lag daar!? Een dikke drol op de wc-bril, we geloofden onze ogen niet! Maar goed we droomden niet en met veel moeite hebben we dit ook weer schoon gemaakt, wat een dag!

Het Kakadu National park staat bekend om zijn mooie natuur en wildlife, maar dat het wildlife al die weken zo dicht bij mij in de buurt woonde had ik niet gedacht! Het was 2 weken voor mijn vertrek en ik hoorde wat ritselen naast mijn deur, dat gebeurde wel vaker meestal zijn het geko`s maar dit keer was het `iets` groter. Een slang van ik denk wel een meter kroop onder een grote cocosnoot die naast mijn deur lag. We wisten dat er een slang rond de staff area kroop maar hadden hem nog nooit te pakken kunnen krijgen. Ik dus snel naar maintaince gerend en daar iemand gezocht die wel een slang durfde te vangen. Uiteindelijk vond ik B2 die snel naar de staffarea kwam, hij haalde de kokosnoot weg met een schop maar de slang zat niet meer onder de kokosnoot, helaas! Toch besloten we voor de zekerheid de kokosnoot maar even open te splitten, ik had de slang immers echt gezien. En ja hoor bij het open splitten van de kokosnoot kwam de slang tevoorschijn. Het bleek een giftige `king brown` te zijn, als deze je goed bijt ben je binnen 3 uur dood. Maar goed gelukkig is hij nu zelf dood en heeft hij mij nooit te pakken gekregen.

Naar 11 weken gewerkt te hebben vond ik het wel genoeg, me bankrekening was weer goed gevuld en het volgende avondtuur stond op me te wachten. Ik was blij dat het werk erop zat maar me collega`s (Jabiru-family) ga ik wel missen hoor, het afscheid nemen blijf ik moeilijk vinden en het lukte me dan ook weer eens niet om me tranen in bedwang te houden maar gelukkig was ik niet de enige. Omdat het resort zo afgelegen lag ben je heel erg op elkaar aangewezen en vriendschappen ontstaan dan ook snel! Als afscheid ben ik met een groot deel van de Jabiru-family(de genen die die avond niet hoeften te werken in de bistro) naar Ubirr geweest en daar hebben we de sunset bekeken, super mooi! En ook super lief dat ze dat voor mij hadden geregeld, ze hadden ook een cake gebakken en daarna zijn we nog met zun allen uit eten geweest. Ook hadden ze een lijstje voor me geschreven met dingen die ik niet moest veranderen/goed deed(ipv het briefje wat ik van de manager van de bar kreeg met wat ik allemaal verkeerd deed), echt super lief van ze! Ja, ik ga ze echt wel missen zeg maar goed ze wonen bijna allemaal in Europa dus de reunie in Europa staat al gepland;).

Sinds maandag zit ik weer in Darwin en morgen gaat mijn vlucht alweer richting Bangkok. De afgelopen week ben ik druk geweest met de laatste voorbereidingen te treffen voor Azie en ook hier houden de `special suprises` niet op! Vanacht rond een uurtje of 4 zat er namelijk ineens een wildvreemd meisje midden in onze hostelkamer(deze deel ik met 3 engelse meisjes, een duits en een frans meisje) te plassen, ja ook hier dacht ik dat ik droomde maar het was werderom echt waar! Ik ben er nog niet achter of ze stom dronken was of slaapwandelde maar apart was het in ieder geval wel!

Oke, nu wordt het wel eens tijd dat ik over me plannen in Azie ga vertellen. Morgen, 20 juli vlieg ik richting Singapore daar breng ik de nacht door op het vliegveld en zondag land ik dan in Bangkok. Daar ga ik een project doen van 4 weken, mits ik door de douane kom want heb op dit moment nog wat problemen met me visa omdat ik nog geen ticket heb om het land uit te gaan. Het project is in de plaats Singburi, 2,5 uur ten noorden van Bangkok. De eerste 2 weken is vooral orientatie en ga ik excursies doen, de laatste 2 weken hoop ik vrijwilligers werk te gaan doen in een weeshuis. Heb er allemaal erg veel zin in en kan niet wachten om Azie te gaan ontdekken. Na deze vier weken heb ik nog een maand om meer van Azie te gaan ontdekken, wat ik in die maand ga doen weet ik nog niet precies. Ik wil sowieso nog graag naar Cambodja maar goed ik zie wel hoe dat allemaal loopt. Eerst maar een genieten van Thailand!

Me blog heeft inmiddels weer een mooie lengte en de libary sluit bijna dus ik rond af. Weet niet hoe het bereik is in Thailand en of me mobiel daar werkt dus kan even duren voordat ik weer wat van me laat horen. Wens iedereen een hele fijne zomervakantie toe en hoop dat jullie me blog met plezier hebben gelezen. Ik zal zo nog een paar foto`s uploaden zodat jullie ook een beetje een beeld krijgen bij me verhaal. Oja tussen de foto`s zijn ook onze huisdieren te vinden chilli de sprinkhaan en bread the bandicut.

Xx Amanda

  • 19 Juli 2013 - 08:41

    Roelanda:

    Hoi Amanda.fijn dat je het zo naar je zin hebt daar, en erg leuk om je verslag te lezen zijn we weer een beetje op de hoogte hoe het daar met je gaat , wens je vanaf de zeediek net zoveel plezier en enthousiasme in het volgende deel van je reis.groeten en een dikke knuffel van ons allemaal x x ♥ x x ♡ ♡ x

  • 19 Juli 2013 - 08:43

    Inge Wolbers-Middelkamp:

    Hey Amanda,

    Met veel plezier lees ik elke keer jou reisverslagen, wat maak je veel mee en wat een super gave foto`s zien we elke keer. Ik vind het wel heel knap wat je allemaal onderneemt hoor!!! Wens je nog een hele goede reis ondanks dat het einde van je reis alweer in het vooruitzicht hebt. Geniet nog volop van deze mooie uitdaging!!!

    Grtjs uit het zonnige Zenderen
    Rob, Inge
    Cas, Linn, en Ties

  • 19 Juli 2013 - 10:42

    Yvonne:

    Hooooi!!

    Nou ik heb je blog weer met veel plezier en bewondering gelezen hoor!!
    Pfff wat maak je veel mee joh! leuke en spannende dingen, maar allemaal interessant!:)
    Als ik allemaal lees krijg ik overal ook echt een beeld bij! haha:p haha nou dat beeld hoefde ik niet bij alles te krijgen dit x! XD gadsiedarrie, niet alles was even fris om te lezen:p
    Vast een hele fijne reis morgen/vandaag naar Thailand!
    Geniet van je nieuwe avontuur!:)

    Dikke knuffel uit Zeegraven:)
    Liefs Yvonne

  • 19 Juli 2013 - 13:27

    Antoinet :

    Hee Amanda,

    Wat een avonturen heb je weer meegemaakt. ECht super leuk om je verhalen te lezen.
    Ik vertrek vanavond richting Frankrijk om daar lekker een week te fietsen.
    Ik wens je heel veel plezier in Asia! Have Fun!

    Groetjes uit het zonnige Nederland

  • 19 Juli 2013 - 23:34

    Sandra:

    Hey Amanda,

    Je paps en ik zaten weer met open mond naar je foto's te kijken...wooooww er zaten er een paar mooie bij hoor!!!
    Je hebt weer een prachtig verhaal geschreven en je kan merken dat je veel engels spreekt hahah zo hier en daar een engels woord er tussen. top!
    Maar eh....diep respect voor het opruimen van die drollen hoor pfffff ;-(
    Fijn dat je het weer zo mooi hebt gehad en leuke dingen hebt meegemaakt.
    Herinneringen ;hoe mooi (omgeving, vriendschappen maken),spannend (de slang brrrr),verschrikkelijk (de "leuke brief" van je bazin),verdrietig (afscheid nemen)ook...het zijn herinneringen voor het leven meid en wees er maar trots op!!!
    Ik weet zeker dat je het ook prachtig krijgt in Azië. Thailand...daar ben ik ook geweest...dat was voor mij een ervaring waar ik nu nog wel eens aan terug denk en ooit samen met je paps wil bezoeken. Ik weet het zeker dat je het daar ook super gaat vinden...anders als australië maar ook weer mooi.
    Je hebt alweer genoeg plannen dus vervelen ga je je zeker niet.
    Hey meid maak er nog een paar mooie weken van en hou je taai.

    Liefs je paps en San xxxx


  • 20 Juli 2013 - 05:07

    Amanda:

    Oke, ik kom er dus net pas achter dat ik ook kan reageren op de reacties op me blog! Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle reacties op dit blog maar ook de voorgaande! Ik lees de reacties altijd met heel veel plezier, het doet me goed om horen dat zoveel mensen geinteresseerd zijn in me belevenissen. Mede daardoor kijk ik er ook alweer erg naar uit om terug te gaan naar NL en iedereen weer zien! Tot over een paar maandjes.

    Xx Amanda

  • 20 Juli 2013 - 10:32

    L0tte:

    Wouw Aman,

    Wat een verhaal seg. Die mensen die jij ontmoet poepen en plassen er maar op los haha! & ik ben jaloers op jou swembad!
    Eigenlijk vind ik het best een beetje jammer dat je vandaag al vliegt, ik kom namelijk morgen aan in Darwin. Een drankje was leuk geweest haaha! Maar jij gaat nu lekker naar Asie. Waar ik je weer ga mis lopen want ik ga in Maart. Ik wil je heel veel plesier wensen! Probeer van de week wel even te bellen :)

    Veel liefs!

    Sorry letter `set` en mn vraagteken werken niet.

  • 23 Juli 2013 - 15:04

    Antoon En Riekje:

    Lieve Amanda,

    Nu pas je verslag gelezen! Wat een ordinaire poepers en plassers zijn het daar! Met zo'n baan mag je ook wel goed verdienen. Doen ze dit uit kwaadheid omdat je manager steekjes laat vallen?
    We wensen jou een fantastische tijd in Azie en hopen dat je weer leuke mensen ontmoet!
    Wij zijn een paar dagen met Jorrit naar Tsjechie geweest naar de ouders van Cindy, die daar een huis bezitten. Toch nog een heel eind rijden maar het waren heel gezellige dagen!
    Gisteren naar het westen gegaan en vannacht daar overnacht omdat een kaakchirurg in Alkmaar een ontsteking weg zou halen. Helaas is er ook een kies meegegaan. Ik zit nog steeds bij de tandarts in Hoofddorp en moet zo langzamerhand maar eens wennen aan het idee van een andere tandarts in Twente.
    Vandaag is Silja jarig en is al weer 7 geworden. Voor jou gaat de tijd snel maar voor ons ook!
    Lieve mooie kanjer heb het goed!

    Liefs Antoon en Riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 972
Totaal aantal bezoekers 65547

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 30 September 2013

Backpacken in Australië via Activity International

Landen bezocht: