Melborne, Roadtrip: Great Ocean Road, Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu Melborne, Roadtrip: Great Ocean Road, Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu

Melborne, Roadtrip: Great Ocean Road, Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Amanda

26 November 2012 | Australië, Adelaide

Hi mensen, hier een berichtje van Down Onder. Het heeft even gedeurd, had de laatste week helaas geen wifi. Mijn laatste verslag was op woensdag 14 november vanuit Sydney, nu ik dit typ is het maandag 26 november en ben ik in Adelaide. Ik zal van proberen van elke dag even een kort verslagje te doen.

Donderdag 15 november, hebben we een beachwalk gedaan dit was van Bondi Beach naar Coogee Beach echt super mooi was dat. Zal er zo een paar foto’s van op zetten. Tegen de avond zijn we met de nachtbus van Sydney naar Melborne gereden, totaal ongeveer 12 uurtjes.

Vrijdag ochtend 16 nov. zijn we op tijd aangekomen in Melborne. Zijn daar ‘s ochtends naar een super grote markt geweest denk wel de grootste die ik ooit heb gezien. Was echt vanalles te koop. De rest van de ochtend hebben we in een gratis tram door Melborne gereden en plannen gemaakt voor de rest van het weekend. Rond de middag konden we incheken in ons hostel, sliepen op een 10-persoonskamper was prima te doen. Komen in australie echt super veel nederlanders tegen in alle soorten en maten;) Mensen die geimmigreerd zijn, op familie bezoek zijn, backpackers zoals ons etc.

Zaterdag 17 nov. hebben we een aantal sportarena’s bekeken, Melborne is de ‘ Sporthoofdstad’ van Australie er staan echt super veel stadions. In de middag zijn we naar het stand gelopen en ‘s avonds zijn we wezen stappen. Erg leuke avond gehad, het blijkt hier normaal te zijn dat je op een jonge af stapt en vraagt of hij een drankje voor je wil kopen. Hebben wij niet gedaan, ons werden ze gelukkig aangeboden;). Heel veel mensen denken trouwens dat we uit Zweden komen, daarna raden ze Duitsland en daarna vertellen wij ze meestal dat het Nederland is. Wij gokken dat het komt doordat we alle 3 blond zijn en zien het maar als compliment.

Zondag 18 nov. was een rustige zondag hebben de hele dag zo’n beetje op het strand gerelaxt, was prima te doen. Daar vooral zitten speculeren over hoe onze camper er uit zou zien etc.

Maandag 19 nov. eindelijk onze campervan kunnen ophalen! We noemen hem Hurby omdat die ook zo lelijk is maar hij rijd gelukkig prima, net als Hurby;). Heb als eerste Hurby bestuurd, pff dat was wel ff lasting zeg in de drukke stad en alles aan de andere kant! Deed de ruitewissers aan ipv het knipperlicht, zat aan de verkeerde kant te zoeken naar de versnellingspook maar het is allemaal goed gegaan en zijn eind van de dag veilig aangekomen op onze eerste camping in Queensclif. Zaten zo’n beetje aan het stand, super mooi. Helaas wel te koud om te gaan zwemmen!

Dinsdag 20 nov. zijn we richting de Great Ocean Road gereden(1 van de mooiste routes in de wereld om te rijden). We wilden die dag gaan camperen op in camping in het Great Otway National Park, in de buurt van het dorpje Aireys Inlet. Na een heel stuk op een verlaten gravelroad te hebben greden kwamen we de camping nog steeds niet tegen en zijn daarom maar omgekeerd, op deze weg zijn we wel onze eerste wilde kangaroos tegen gekomen(helaas niet gelukt om deze op de foto te zetten). HIerna zijn we via de Great Ocean Road naar het volgende dorpje gereden ‘ Lorne’ hier hebben de complete afgelegen campeerplek midden in het Nationa park wel gevonden. Het was een hele rit om hier te komen(via kleinde gravel wegetjes berg op/af), soms best spannend maar we hebben het gehaald;). We dachten eerst de enige op deze campeerplek te zijn, op een klein rood onbewoond tentje na, maar toen we wakker werden stonden er nog zo’n 6 campers. De Great Ocean Road is echt super mooi, het ene stand is nog witter dan de andere, het water is er super licht blauw en dan heb je natuurlijk nog de gelige rotsten en groene bomen en planten. Zijn die dag op tijd gaan slapen omdat we de voldende dag een lange rit voor de boeg hadden.

Woensdag 21 nov. onze 2e dag op de Great Ocean Road, echt super veel gedaan vandaag. ‘s Ochtens eerst ontbeten aan het strand met een stel papagaaien. Daarna gestopt bij Kenneth River om koala’s te spotten, deze hebben we niet gezien maar wel heel veel kleurrijke vogels die zelfs op ons kwamen zitten. Daarna richting Cape Otway gereden, onderweg hebben we de ‘ Maits Rest Rainforest Walk’ gedaan. Voor het eerst in het regenwoud gelopen, erg leuke ervaring. Daarna hebben we op de ‘ Otway Lighthouse RD’ super veel wilde Koala’s gespot, zelfs een paar met een jong! Super schattig zien die er uit! Zijn daarna richting onze gratis campingplaats gereden bij ‘Johanna Beach’ bijna direct aan het strand. In de avond op het stand gezeten, was daar te gevaarlijk om te gaan zwemmen omdat de golven te hoog waren. Hebben ze daarom maar vanaf een afstandje bekeken. Zie hier echt zoveel mooie dingen echt van de ‘screensaver afbeeldingen’, soms nog lastig te beseffen dat het allemaal echt is moet mezelf dan ook af en toe even knijpen.

Donderdag 22 nov. was een fris dagje, voor het eerst sinds lange tijd weer me spijkerbroek aan gehad. Zijn in de ochtend naar Princetown gereden en daar een campingplaats gereserveerd. In de middag hebben de de ‘ 12 apostelen’ bekeken,wel gaaf om te zien maar volgens mij stonden zie niet alle 12 meer overeind;). In de avond zagen we een hele grote groep wille Kangaroes langs onze camping springen, denk wel meer dan 50. Toen ik die avond de campervan even uit wou gaan om te gaan plassen, het was al donker, horde ik een soort van geknaag. Ik vertrouwde het niet helemaal en vroeg de zaklamp van Lotte. Wat bleek zaten ere en stuk of 8 kangaroos heel dicht bij onze campervan gras te eten, we drufden er eerst niet langs omdat we bang waren dat ze ons zouden trappen. Uiteindelijk toch alle moet verzameld en heel hard naar de wc gereden. Heb het gelukkig overleefd;).

Vrijdag 23 nov. hebben we een heel stuk gereden, die nacht geslapen op een prima gratis camping in een natuurpark in de buurt van Portland. Die dag een poging gedaan om walvissen te spotten maar dat is helaas niet gelukt. Verder die dag inkopen gedaan in Portland.

Zaterdag 24 nov. hebben we weer een heel stuk gereden, het meeste op een dag tot nu toe. Geslapen op een camping 25km boven Kingstown. Heb die dag veel van de binnenlandse Australische (gele) natuur gezien, was ook erg mooi! Country fm op en touren maar was ons motto;). Onderweg met de ‘Big Lobster’ op de foto geweest(door heel Australie heb je allerlei grote voorwerpen, dieren eten ect. waar je mee op de foto kan ‘The big lobster’ was er 1 van). Hebben de Great Ocean Road inmiddels verlaten, maar gaan er de terug weg zeker nog weer langs.

Zondag 25 november zijn we op tijd opgestaan omdat we een wandeling richting het strand wouden maken, dit was niet zo’n succes. Heel smal pad en veel insecten, zijn halver wege maar weer omgekeerd. Daarna naar een camping gereden in ‘Lorne Creek’ dit is in de buurt van Adelaide. Onze camping zat tussen de wijnvelden, erg mooi. Dinsdag gaan we waarschijnlijk een dagje wij proeven, rond Adelaide is namelijk een heel groot wijngebied.

Vandaag is het maandag 26 november en zit ik in Adelaide met 32 graden in een internetcafe dit verslag te typen. Gaan vandaag in Adelaide rondkijken, morgen waarschijnlijk wij proeven, en daarna in 3,5 week naar Byron Bay waar de Joshe half December afzetten bij haar familie daar. In de 3,5 week willen we weer reizen via de Great Ocean Road, Melborne, Sydney en dan Byron Bay(heel erg in het kort).

Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me super goed hier, heb het ook erg naar me zin met Lotte en Joshe. Vindt het echt super leuk om jullie reacties en berichtjes te lezen, blijf dat doen! Heb helaas niet zoals jullie hebben gemerkt de mogelijkheid om te reageren maar lees ze meestal wel! Mis jullie allemaal al wel trouwens hoor maar het is gelukkig niet zo erg dat ik al terug kom, zoals al gezegt ik vermaak me hier nog wel even.

Greetz from Down Under!

• 26 November 2012 - 09:29

Maaike:

Hey Amanda, ik heb net vol bewondering je blog gelezen en je foto's bekeken. Echt super mooi. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Je ziet echt zo veel mooie dingen :D geniet er maar van, dan ga ik weer verder werken op stage haha :P Heel veel liefs, Maaike

• 26 November 2012 - 10:09

Yvonne:

Amandaaaaaa!!

Echt weer een super mooie blog! Erg leuk en mooi om te lezen.
    Zet je allemaal heel mooi en jaloersmakend op "papier"!
    Ook weer hele mooie foto's! super gaaf om te zien. Hahaha en ik vind jullie Hurby ook heel mooi, haha:p
    Geniet van alles en ik wacht je volgende blog weer af!
    Ohhja, ik heb jou foto van de shoot thuis liggen. Zal als ik er aan toe kom, deze week even bij je moeder langs gaan om hem af te leveren;)

Liefs vanuit het mooie IJsselmuiden:)

• 26 November 2012 - 10:18

Annet:

Waaauw Amanda! Wat een mooie foto's!! Idd net van die screensaver afbeeldingen, super! En wat een leuke blog, leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt! Geniet nog maar even van je Roadtrip! :) Xx Annet

• 26 November 2012 - 11:14

Jennie Bruintjes:

weer een hele belevenis wat je allemaal op het papier(computer) hebt gezet
    gelukkig vermaak je je daar en aan mooie plekjes geen gebrek
    weer mooie foto,s we blijven hier in ons koude kikkerlandje mooi op de hoogte van al je gebeurtenissenr
    een hele fijne week toegewenst en we wachten je volgende blog wel weer af
    gr jennnie

• 26 November 2012 - 14:15

Danielle:

Heee Zus, wow echt super gaaf wat je allemaal meemaakt zeg en leuk om te horen dat je je zo vermaakt! Die foto's zijn echt mooi! Heel veel plezier en tot je volgende blog!

xx Daan

• 26 November 2012 - 14:20

Melinda:

Hooooi!

WAUW! Wat een verhaal toch weer. Wat goed en fijn dat je je zo goed vermaakt zeg! Wel leuk dat je ook twee meiden hebt waarmee je goed kan optrekken! Dat scheelt denk ik een hele hoop. Enjoy!

xxxxxx Melinda.

• 26 November 2012 - 16:03

Neelke:

Hooiii!!
    Wow! Amanda, wat een verhaal joh! Mooi dat je daar leuke mensen ontmoet hebt met wie je goed kunt opschieten! Moest trouwens net wel even lachen bij die foto van die papegaaien (of wat zijn het..) en die Nederlandse stroopwafels! Wat een contrast he ;)!!
    Lekker genieten daar en we wachten je blog weer af!

Liefs, Neelke

• 26 November 2012 - 16:17

Noëlle:

Hee zus !

Wauw , mooi dat je het leuk hebt daar !
    Ik zit op de bank laptop op schoot , en je verhaal aan t lezen en zie het al helemaal voor me !
    goh , best wel jaloers op je hoor !
    mooi dat je met 2 anderen bent ! ik hoop dat je t nog heel erg leuk verder gaat hebben !
    We missen je !
    houvanjezuss !
    xxxxxxxxx je jongste zusje ! <333

• 26 November 2012 - 16:46

Nienke:

Dag Amanda,
    wat een top verslag en ook zo lang! En daar zit ik dan met de lamp al aan, het regent een beetje en jij hebt van die pracht zonnige foto's goed dat het je goed gaat. Nienke

• 26 November 2012 - 19:12

Mam:

hai meid

Geweldig australie! leuk om je te volgen op de kaart.
    Heb je vanmiddag nog een berichtje terug gestuurd maar toen sliep je zeker al.
    Geniet ervan binnenkort bellen we.
    Dikke kus mams

• 26 November 2012 - 20:22

Je Boze Stiefmoederheks ;-p:

Hey Aman,

Wat een belevenis weer!!!!!!!!!!
    En wat een prachtige foto`s. Ik ben blij te horen dat je het super naar de zin hebt en ook nog niet terug wilt...goed zo meid!!! Je zal vast af en toe ff aan ons denken maar geen heimwee....gelukkig want geniet er maar lekker van. Jullie hebben een leuk onderkomen hahaha. Ach weet je wat moet je met een grote bak...alleen maar lastig met parkeren ;-)
    Maar wat een leuke dingen heb je allemaal al gedaan en wat een prachtige dieren. zo lief die koala`s!!!

Maak er een feestje van.. veel liefs xx

• 26 November 2012 - 20:28

Paula:

Wauw Amanda,

Super mooi blog heb je geschreven , zo te lezen heb je het goed naar je zin. Goed om te horen. Je hebt nu al zoveel mooie dingen gedaan, en dat zullen er vast nog veel meer worden. Ben wel een beetje jaloers.

Maak er nog wat leuks van meid!
    Liefs Paula

• 27 November 2012 - 13:58

Erna:

Hoi Amanda,

Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Als het niet zo ver vliegen was zou ik ook graag een keertje rond willen toeren in dat mooie land.
    Veel plezier toegewenst vanuit een herfstachtig IJsselmuiden.
    We zijn druk met sinterklaas gedichten en pepernoten eten.
    Dat kennen je daar vast niet?

Vriendelijke groetjes Erna

• 27 November 2012 - 17:12

Maria Van Den Berg:

Hoi Amanda,

Zo te lezen heb je het super naar je zin, je schrijft leuk! De foto's zien er erg mooi uit. Geniet ervan en goede reis verder!

Groetjes,

Maria van den Berg

• 01 December 2012 - 00:44

Gerrit:

Hoi Amanda,superleuke verhalen en mooie foto''s .Volgens mij heb je het prima naar je zin.