Opera House/Harbour Bridge,Bleu Mountains,Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu Opera House/Harbour Bridge,Bleu Mountains,Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu

Opera House/Harbour Bridge,Bleu Mountains,Surfcamp

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

14 November 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, bij deze mijn 2e blog vanuit Australie. Pff wat heb heb ik alweer veel gedaan de afgelopen dagen, zal maar beginnen met de dag waar ik met me vorige blog was gebleven.

Na de voorlichting van vrijdag, zijn we zo’n beetje de hele dag bezig geweest met het regelen van een campervan voor onze Roadtrip. Dit was nog een heel gedoe omdat bijna alle campervans al waren verhuurd ivm een zonsverduistering in Cairns en kerst en oud & nieuw. Maar uiteindelijk is het ons gelukt. As. Maandag 19 nov. kunnen we onze campervan oppikken uit Melbourne(in Sydney waren geen campervans mee beschikbaar). Donderdag avond vertrekken we vanuit Sydney met de nachtbus naar Melbourne, daar komen we dan vrijdag ochtend aan. Het weekend verblijven we dan nog in een hostel daar en vanaf maandag zullen we onze nachten doorbrengen in onze campervan:). De campervan hebben we gehuurd tot 3 januari, daarna ga ik opzoek naar werk. Maar tot die tijd ga ik genieten van onze Roadtrip. We zijn van plan vooral in het zuiden van Australie rond te gaan reizen maar precieze plannen hebben we nog niet. We hebben de Australische mentaliteit al een beetje overgenomen, leef met de dag ‘ No worries mate’ . We zijn trouwens: Lotte, Joshe en ik. Kan het prima vinden met deze meiden en zie het helemaal zitten om met hen de Roadtrip te gaan maken.
Waar was ik gebleven bij de vrijdag, na alles geregeld te hebben voor de Roadtrip hebben we in de avond nog een pubnight gehad, was erg gezellig.
Zaterdag ben ik naar het Opera House en de Harbour Bridge geweest. Was mooi om te zien! Alleen is het Opera House geelachtig, ik dacht altijd dat hij wit was. Nu dit gezien te hebben kreeg ik echt een beetje het idee dat je in Australie ben, daarvoor had ik in elke andere grote stad kunnen zijn. Zouden hierna ook nog een strandwandeling gaan maken langs Bondi Beach en nog een strand maar dat hebben we verplaats omdat het weer niet super mooi was, rest van de dag hebben we rustig aan gedaan.
Zondag ben ik met de groep naar de Bleu Mountains geweest. Was een super gave dag, veel gezien en gedaan maar ook best wel vermoeiend. In de ochtend zijn we naar een soort van dierentuin geweest. Daar heb ik me eerste kangaroe en koala gezien en geaaid! Rest van de dag hebben we de Bleu Mountains bekeken(waaronder de ‘ three sisters’) vanaf verschillen de locaties. Tijdens de lunch heb ik ook mijn eerste stukje kangaroe-vlees geproefd. Was heeeel apart, denk niet dat ik het nog een keer ga eten. Kangaroe vlees wordt hier heel veel verkocht, het is zelf nog goedkoper dan kip. Rond 6u waren we weer bij het hostel, daar hebben we een drankje gedaan en snel wat gegeten. Daarna de tas ingepakt en gaan slapen, de volgende ochtend moesten we er alweer vroeg uit voor ons Surfcamp!
Maandag warden we rond half 9 opgehaald bij het hostel, duurde even voordat we vertrokken maar uiteindelijk waren we rond de middag op onze surfspot voor 2 dagen. Wat ik hier inmiddels al wel heb gemerkt is dat alles hier rustig aan gaat, 10min. is al snel een half uur. Na de lunch kregen we onze eerst surfles (het eten is hier trouwens prima). De surfles ging beter dan verwacht, het is me wonder boven wonder zelfs gelukt om een paar sec. op het board te blijven staan. Wat was ik trots op mezelf;). Het surfen was verder echt super leuk, ga het zeker vaker doen! Het surfen is best vermoeiend dus zijn die nacht op tijd gaan slapen. Hadden trouwens een super veel beter huisje dan de rest van het kamp, we kregen een ander huisje omdat wij(Valerie, Lotte, Lotte, Marit en ik) maar 2 dagen bleven(dit was vanuit Nederland al zo voor ons geboekt). Ons huisje had een eigen douche, tv, vriezer etc. en voor een backpacker is dat echte luxe!
Dinsdag, de 2e surfdag, lekker geslapen en me de spierpijn viel het ook reuze mee. De surfleraren, zijn trouwens niet heel knap helaas. Cody de (Zuid-afrikaanse) ‘ leider/baas’ van het kamp wel! De 2e surfles ging ook aardig, paar keer even kunnen staan. Denk alleen niet dat er een foto van is gemaakt helaas (het kamp heeft een meisje dat echt super mooie surffoto’s maakt van alle deelnemers). Eind van de middag zijn we (Lotte, Joshe, Lotte, Marit en ik) op de trein gezet naar Sydney met een pak koekjes als avondeten. In Sydney zijn we naar het hostel gegaan wat we voor 2 nachten hebben geboekt, deze was een stuk minder mooi dan de vorig maar wel te doen.
Nu is het woensdag en zit ik in een internetcafe dit blog te typen, vandaag moeten er nog allerlei dingen geregeld worden voordat we naar Melbourne vertrekken. Hier zijn we (Lotte, Joshe en ik) de hele dag wel zoet mee denk ik. Morgen gaan we waarschijnlijk de standwandeling maken die we eerst vorige week van plan waren te doen en in de avond vertrekken we met de bus richting Melbourne.
Zo dit was weer een heel verslag van de afgelopen dagen, denk dat jullie nu wel weer aardig op de hoogte zijn van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan. Lijkt me ook leuk om van jullie te horen wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Dikke kus, Amanda

  • 14 November 2012 - 08:09

    Yvonne:

    Amanda!!!
    Wat super gaaf allemaal wat je al heb gedaan in zo'n korte tijd!!:)
    en hele leuke foto's!! zo te horen vermaak je je al goed en heb je een leuke groep!
    Hier gaat ook alles goed! Annet heeft gisteren de foto's kunnen ophalen van de fotoshoot.
    Als het goed is heb jij ze ook al via de mail gekregen. De andere neem ik maandag mee en zal ik even afleveren bij je moeder;)
    Ik ga weer lekker aan het werk. Jij nog weel heel veel plezier, geniet van alles en wacht je volgende blog weer af!:)

    xx Yvonne

  • 14 November 2012 - 08:28

    Maaike:

    Wat gaaaaaf Amanda!:D
    Echt leuke foto's! Ja zoals Yvonne al zegt, wat heb je veel gedaan in dat weekje dat je daar bent joh!!
    En leuk dat je alweer een blog hebt geschreven en je eerste foto's er op hebt gezet :)
    xxxxx Maaike!

  • 14 November 2012 - 08:51

    Neelke:

    He Amanda!
    Zo! Wat gaaf zeg! Wat heb je al veel gedaan zeg!
    Hier gaat 't verder ook alles goed. Foto's zijn inderdaad klaar dus die kunnen we ophalen :)
    Hee, veel plezier met het rondtrekken, geniet ervan en we zien je volgende blog vast wel weer verschijnen :)
    Liefs,

  • 14 November 2012 - 09:21

    Nienke Zst:

    Hoi Backpackster,
    Zo te lezen gaat alles nog volgens plan en verwachting, da's mooi!

    Hier wordt het al echt herfst; vroeg donker, mistig en frisser... Daar wil ik dus mee zeggen dat je heerlijk van je dubbele zomer kan genieten hier wordt het echt steeds meer prut.
    Je schrijft mooie verhalen, ik zal je blijven volgen hoor!

    Groetjes van ons!

  • 14 November 2012 - 10:03

    Sandra:

    Hey amanda,

    Wat een super verhaal. Je paps en ik hebben heel wat oohs en aahs geroepen tijdens het lezen want je hebt echt al hele leuke dingen gedaan meid. En je gaat nog zoveel leuke dingen doen...maar wat een goed idee van die campervan...altijd je huisje mee!!!!

    En de zonsverduistering!!!!!! Whow kun je erbij zijn???? Zal wel vet zijn zeg.
    Ik zal je binnenkort snel en mailtje sturen over wat er hier allemaal gebeurt want ik begrijp dat jij natuurlijk oo graag wilt weten wat hier allemaal gebeurd.
    Gafe foto's!!!!!

    Liefs pap en san xxxx tot snel x

  • 14 November 2012 - 10:18

    Annet:

    Amanda!!
    Aaaah gaaf om te lezen! Ennuuu Bondi Beach? hahah veel plezier!!^^
    Maar je hebt al veel gedaan in dat weekje dat je er bent, super leuk!
    Ook hele leuke foto's! Zo kunnen we ook zien wat je mee maakt :)
    We wachten je volgende blog weer af!
    Veel plezier!!
    xxx Annet

  • 14 November 2012 - 10:20

    Paul Brouwer:

    Wauw Amanda wat heb je al veel gedaan zeg! Echt vet! Maar je zult vast nog meer leuke dingen gaan doen! Ik had je afgelopen zaterdag nog een sms gestuurd het was 3-3 geworden tegen Meppel/ Alices dus aardig goed! Hoop dat je je daar nog goed gaat vermaken en dat je veel plezier hebt! Dikke kus

  • 14 November 2012 - 10:41

    Danielle:

    Heee Sis,
    Wat doe jij leuke dingen zeg, echt super gaaf. Nice dat het surfen je goed afging en leuk van die roadtrip echt super gaaf! Heel veel plezier maar dat zal wel lukken! Ben nu al benieuwd naar je volgende blog
    xxx Daan

  • 14 November 2012 - 13:40

    Jennie:

    hoi Amanda echt leuk om je reisverslagen te lezen,
    zo blijven wij hier in het verre nederland ook een beetje op de hoogte
    aan de foto,s en het verslag te zien vermaak je je daarbest
    leuk dat je een mooi groepje hebt waarmee je kunt optrekken want ja dat is altijd maar afwachten
    goede reis voor als je naar je andere bestemming gaat en veel plezier maar dat gaat vast lukken
    we zien uit naar je volgende blog en foto,s
    gr jennie

  • 14 November 2012 - 15:54

    Jesca:

    Wat leuk om je tweede blog te lezen! en erg leuke foto's, je reisgenoten
    lijken me ook erg aardig..:)
    Haha dat is wel echt jammer van die surfleraar hè :P
    Hier in Nederland gaat het ook helemaal goed, ik besef nu langzamerhand
    dat je echt in Australie in zit! :p
    Maandag is het weer meidenavond bij ons, dat is wel even wennen
    zonder jou.. de foto's zijn trouwens ook binnen, als het goed is heb je
    er al wat op je mail!
    Ik spreek je gauw weer;)
    Daag! Xx Jesca


  • 14 November 2012 - 16:15

    Melinda:

    Heeeeee!
    WAUW! Ik ben onder de indruk zeg! Die fotoos met de koala&kangaroe! aaaah:) En de rest natuurlijk ook, hihi!
    Wat heb je al super veel dingen gedaan in zo'n korte tijd. Super fijn!
    Hier gaat ook alles zijn gangetje! :) Ik kan je helaas geen spectaculaire dingen vertellen van hier. haha!
    Ik had het meeste al wel in de ecard verteld, haha!

    Veel plezier komende dagen/tijd!
    Tot de volgende blog! :D

    Liefs Melinda

  • 14 November 2012 - 21:37

    Bertie:

    Hai meid

    Het was zaterdagmorgen wel een verassing, ik had het echtniet direct door dat jij het was.
    Goed joh dat je een paar seconden op de plank kon blijven staan zo zie je maar weer de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Heb bianca gesproken ze zou contact opnemen met haar, vrijdag ga ik met bianca rijden dan hoor ik meer.De buurkat komt ook onder de heg door kijken ze zit nog wel vast, leuk voor stich. De jongens kijken nu ned - dui tis nog 0-0 saai!
    Bij jouw lekker warm, in canada hebben ze int wekend een dik pak sneeuw gekregen.
    Groetjes van je broertjes en remco.
    dikke knuffel mams xxx

  • 17 November 2012 - 11:30

    Oma En Opa Schrijver:

    Hallo Amanda.
    Het is ons gelukt om je verhalen op de computer te lezen .Van Richard hebben we het adres gekregen .Geweldig wat een verhaal .Ik kan me (opa) het helemaal voorstellen ,voor het eerst in zo,n ver land met allemaal nieuwe indrukken Geniet er van en we blijven het intensief volgen .Het weer is heel anders dan bij je neefjes in Canada ,daar scheuren ze al met de sneeuw scooter met flinke vorst
    Heel veel goeds gewenst en de groeten van oma en opa

  • 21 November 2012 - 16:50

    Darlene:

    Leuk om al je verhalen te lezen! En super leuke dingen doe je zeg, ben benieuwd naar de rest ;)
    Ga zo even je foto's bekijken. Veel plezier met je roadtrip en succes met werk zoeken daarna.

    Met de voetbal staan we 3e, helaas 2-1 verloren van Olde Veste afgelopen zaterdag.
    Moeten nog 2 wedstrijden, tegen staphorst en tegen Ens, dus dat wordt nog wel even spannend.
    We missen onze sterspeler hé! :P

    Veel plezier en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 65544

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 30 September 2013

Backpacken in Australië via Activity International

Landen bezocht: