09-11-2012 First blog from Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu 09-11-2012 First blog from Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu

09-11-2012 First blog from Australia

Blijf op de hoogte en volg Amanda

08 November 2012 | Australië, Sydney

Hi lieve mensen aan de andere kant van de wereld, bij deze mijn 1e blog vanuit Australie. Het vertrek, pff dat was wel ff lasting zeg! Het afscheid nemen van iedereen was totaal geen pretje maar toch bracht het ook wel wat moois. Ik besef me nu namelijk maar al te goed wat voor lieve en leuke mensen ik in Nederland om me heen heb! Voor mij les 1 van dit avondtuur.

De vluchten zijn allemaal prima verlopen, heb aardig wat kunnen slapen en heb me vooral vermaakt met alle leuke foto’s, kaartjes en teksten die ik van jullie heb gekregen. Echt super is dat, allemaal heel erg bedankt daarvoor! Na een reis van ongv. 28 uur zijn we in Sydney aangekomen, daar was het toen donderdag half 7 ‘s ochtends. (Het verschil is trouwens 10 uur en niet 9 wat ik eerder dacht.) Om zo min mogelijk last te hebben van de jetleg zijn we, met veel moeite, de hele dag wakker gebleven. We zijn de stad gaan ontdekken en hebben wat dingen uitgezocht. Wat me opviel in Sydney is dat er heel veel Aziaten rond lopen, heb zelf meer Aziaten gezien dan ‘echte’ Australiers. De groep waar ik de eerste dagen mee reis is trouwens erg leuk, ze zijn allemaal super aardig. Met een paar ga ik binnenkort misschien zelfs een roadtrip maken, we zijn nu aan het uitzoeken wat de mogelijkheden hier allemaal in zijn. Wanneer ik hiervoor concrete plannen heb zal ik jullie op de hoogte brengen.
Het weer is hier prima, donderdag was het wel wat bewolkt maar het was wel zo warm dat toen ik in het hostel aan kwam direct een korte broek heb aangetrokken. Het hostel is trouwens erg goed te doen, denk dat het één van de besten zal zijn die ik in Australie ga meemaken.
Nu ik dit schrijf is het vrijdag ochtend 10 uur, we hebben zo een voorlichting over allerlei dingen waar we de komende tijd mee te maken kunnen krijgen. Daarna gaan we waarschijnlijk het Opera House bekijken en misschien naar het strand. Vanavond hebben we een feest in het hostel. Tot maandag ochtend blijf ik hier in Sydney vervolgens ga ik 2 dagen surfen en daarna hoop ik een roadtrip te gaan maken. Kortom ik vermaak me hier nog wel even. Foto’s heb ik nog niet heel veel die komen later.

Dikke kus uit het zonnige Australie


  • 09 November 2012 - 07:35

    Mama:

    hi lieve amanda

    fijn om te horen dat het allemaal goed is dat doet ons ook goed.
    leuk dat je een groepje hebt om straks al mee te gaan reizen.
    wij gaan nu naar school en aan het werk we zijn jaloers op jou
    geniet van het mooie weer en alles daar.

    heel veel kusjes robert richard en mams

  • 09 November 2012 - 08:01

    Yvonne:

    Hoooi!

    Fijn om te lezen dat je goed reis heb gehad en dat goed met je gaat!:)
    Klinkt allemaal heel leuk wat je gaat doen! En wij hier maar aan het werk(A)
    Geniet ervan! en ben heel benieuwd naar de foto's!
    Mijn werkdag begint nu net, jij slaap lekker zo:p

    xx yvonne

  • 09 November 2012 - 09:08

    Maaike:

    Hey Amanda,
    fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed is verlopen!! Klinkt echt super leuk wat je allemaal gaat doen. Ik zit nu op stage:P Hoe staat het met de jetleg? Heb je daar veel last van? Ik ben echt heel benieuwd naar je eerste foto's!! Geniet er van! :)
    xxx Maaike!

  • 10 November 2012 - 23:23

    Eveline:

    Hoi Amanda,

    Je kent mij waarschijnlijk niet, ik heb heel even met jullie gepraat in de scary canary:-) Ik vroeg me af waar jullie roadtrip precies heen gaat (of ongeveer:-) en of jullie nog een vierde persoon mee zouden willen. Ik zou graag met jullie mee reizen als jullie dat oke vinden. Misschien kunnen we nog een keer ergens wat drinken om kennis te maken of gewoon voor de gezelligheid.
    Ik heb ook een australisch telefoonnr:0415083970

    Groetjes Eveline

  • 11 November 2012 - 12:11

    Bertine:

    Hee Amanda,

    Wat fijn om te horen dat de reis goed is gegaan.
    Je hebt het maar goed voor elkaar zo.
    Zonnig weer, leuke mensen en een mooi land.

    Haha, nou dan heb je in ieder geval al iets heel belangrijks geleerd.
    Maar gelukkig blijven wij in Nederland en zullen we er altijd voor je zijn en hier op je wachten totdat je ons eindelijk weer wilt zien :p
    Geniet ervan meis.

    XxBertine

  • 11 November 2012 - 13:53

    Sandra:

    Hey kanjer,

    Was ook blij voor je dat je het afscheidnemen gehad had want dat was wel lastig voor je he.;-( aan de andere kant weet je nu idd dat je lieve mensen in nederland hebt, die op je wachten he

    Maar nu ga je heerlijke dingen doen en ga je vast onwijs gafe ervaringen beleven meid. Geniet van alles wat er op je pad komt.

    Je hebt, zon, zee, strand en een mooi land dus ik zeg: go for it!!!

    We verheugen ons weer op je volgende reisverslag.

    Dikke knuffel pap en sandra xxx

  • 11 November 2012 - 14:58

    Melinda:

    Heeeeeeee. Wat een tof verhaal! Leuk boekje van ons he? Had je mooi wat te doen tijdens de vlucht. Ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag. Veel plezier met surfen. Ik ben benieuwd!!! Heeel veeel liefs melinda

  • 12 November 2012 - 13:33

    Geralda:

    Hoi Amanda!

    Hoe gaat het met je? De eerste dag surfen al gehad, ofniet?
    Ik vind het fijn om te horen dat je een leuke en gezellige reisgroep hebt! & dat jullie samen een leuke roadtrip gaan maken!
    Hier gaat alles ook goed, weinig bijzonderheden XD

    Heel veel plezier! Ik kijk uit naar je volgende blog + foto's :)

    Liefs, Geralda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 1347
Totaal aantal bezoekers 65583

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 30 September 2013

Backpacken in Australië via Activity International

Landen bezocht: