Happy new year everybody! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu Happy new year everybody! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu

Happy new year everybody!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

02 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hoop dat jullie allemaal een goede jaarwisseling hebben gehad en wens jullie het aller beste voor 2013. Nu ik dit schrijf is het alweer 2 januarie en ben ik in Sydney. Mijn laatste blog heb ik gepost rond kerst volgens mij, zal jullie nu weer even kort op de hoogte brengen van wat ik sinds toen heb gedaan.

Vrijdag 18 december zijn we in Port Macquirie geweest, heb daar de reacties gelezen op me blog en dat was weer super leuk! In de middag zijn we daar naar een Koala Hospital geweest, worden daar allemaal Koala’s opgevangen die gewond zijn geraakt. Doel is om deze Koala’s uiteindelijk weer vrij te laten in de natuur. Dicht bij het Hospital stond een ‘Roto House’, was een oud Australisch huis. Hebben daar een rondleiding gehad van een vrouwtje dat echt super enthousiast was over het huis. Die nacht hebben we alweer op onze 35e gratis camping geslapen.

Zaterdag 29 december zijn we naar Newcastle gereden. Wouden daar oa. inkopen doen voor het wwoofen maar dat is helaas niet gelukt, was niet veel te beleven daar dus zijn snel weer doorgereden. Leukste van Newcastle was de luch want toen hadden we een mooi uitzicht op een groep surfers. ‘s avonds weer op een rest area geslapen en daar waren we weer eens omringt door de duitsers. Die kom je echt zo veel tegen hier, soms lijkt het zelfs of ik Duitsland ben ipv Australie!

Zondag 30 december, is het wel gelukt met de inkopen maar deze keer waren we in Sydney. Rond Oud&Nieuw is het echt super druk in Sydney en het werd ons verteld dat het erg moeilijk zou zijn om een plekje te vinden voor Hurby. Op advies van een Deens/Australische vrouw die we eerder deze week hadden gesproken hebben we een mooi plekje kunnen vinden voor Hurby in de wijk ‘Glebe’. Uurtje lopen naar het centrum dat was prima te doen.

Maandag 31 december, oudjaardag! Zijn de dag begonnen op Bondi Beach, daar genoten van de zon, surfers en een ijsje. ‘s Avonds zou daar een groot feest zijn maar daar zijn we niet geweest, entrée was $145,-. Halver wege de middag zijn we daarom weer naar het centrum gegaan en daar zijn we al op tijd naar de haven gegaan waar het Opera House aan ligt en de Harbour Bridge. Was echt super druk daar, maar we hebben een mooi plekje weten te bemachtigen en daar om 12u de vuurwerk show kunnen kijken. Deze was erg mooi maar naar ons idée wel een beetje kort (12 min.). Rest van de nacht hebben we tot de late uurtjes doorgebracht in een grote pub in het centrum van Sydeny. Kortom we hebben ons prima vermaakt!

Dinsdag 1 januari, nieuwjaarsdag. Toen ik wakker werd (na een half uurtje slapen) was het bij jullie nog steeds 2012 een heel apart idée. Terug kijken op oud&nieuw was het echt super leuk maar het voelde niet echt als oud&nieuw meer als een super leuk groot feest in Sydney. Denk dat ik oud&nieuw volgend jaar maar weer gewoon in IJsselmuiden vier;). In de middag had ik afgesproken met Steven (oud klasgenootje van toen in nog in Groningen studeerde), hadden elkaar al heel lang niet meer gezien en was echt heel apart om elkaar dan weer in Sydney te zien. Hebben een erg gezellige middag gehad aan het strand en zijn weer helemaal bijgekletst.

Vandaag is het Woensdag 2 januari en ben ik in Sydney om de laatste dingen te regelen voordat we gaan wwoofen. Morgen ochtend moeten we Hurby afleveren en daarna gaan met de trein richting Muswellbrook (duurt ongv. 5uur), daarna komt onze host ons ophalen bij het station en moeten we nog 2 uur rijden richting de Farm. Deze ligt in de ‘Liverpool Ranges’ en is best afgelegen volgens mij. Het dichtsbijzijnde dorpje is Cassilis en is 20min. rijden. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn maar heb er vooral heel veel zin in! De tijd met Hurby was erg leuk maar heb nu ook erg veel zin om aan het werk te gaan.

Ik blijf waarschijnlijk sowieso 2 weken op de farm en hoop vanuit daar een job te vinden. Op de farm heb ik trouwens geen mobiel bereik, ik weet niet of ze internet/wifi hebben dus dat is nog even afwachten. Kortom het zal waarschijnlijk wel weer even gaan duren voordat jullie weer wat van me horen.

Een dikke knuffel vanuit het zonnige Australie!

  • 02 Januari 2013 - 09:47

    Paula:

    Jij ook gelukkig nieuwjaar Aman! Lijkt me heel anders om daar kers en oud en nieuw te vieren! Maar je hebt het wel naar je zin gehad dat is goed! En bijna aan het werk spannend hoor! Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden!
    Kus Paula

  • 02 Januari 2013 - 12:01

    Sandra:

    Hey Aman,
    Gelukkig nieuwjaar meid en maak er een super jaar van!!! Je bent al mooi op weg hahah met je feest in Sydney. Het lijkt me idd wel apart om daar oudjaar te vieren maar je hebt het mooi meegemaakt!! Spannend voor je op de farm...hopelijk kun je snel werk vinden. Ik kan me wel indenken dat je nu wel weer wilt werken want het vakantiegevoel heb je nu al een paar weken gehad en nu weer tijd voor wat anders. Straks kun je wel weer vakantie vieren. Je hebt trouwens weer leuke foto's erop gezet...Super hoor!!!
    Wat grappig dat je daar Steven heb ontmoet...beiden zover weg...leuk!!!
    Wij hier hebben de buiken helemaal vol gegeten pffff kan geen eten meer zien....ach is morgen weer over hoor hahah
    Hey meid veel plezier en hopelijk vind je een leuke job daar.
    Liefs San xx

  • 02 Januari 2013 - 13:17

    Yvonne:

    HOOOI!!
    Jij ook nog een x gelukkig nieuwjaar!:)
    Weer leuke en mooie foto's!!:)
    Vast heel veel succes morgen als je gaat werken!
    zal wel weer even wennen zijn, ben benieuwd hoe je het gaat vinden!
    Veel plezier vast!
    En sterkte met het afscheid nemen van Hurby XD

    xx Yvonne

  • 02 Januari 2013 - 13:42

    Nienke:

    Ook een heel mooi 2013 vanuit Zeist! Veel plezier in je nieuwe job. Groet van De Bakkerjes en tante Henny

  • 02 Januari 2013 - 15:23

    :

    Ik heb je blog snel een beetje gelezen maar leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt!
    Hopelijk lukt het een beetje om daar werk te vinden, zal wel leuk zijn dat je daar dan op die manier onder de bevolking komt en ook ziet hoe het daar allemaal gaat.

    Groetjes van ons.

    Xx

  • 02 Januari 2013 - 15:26

    :

    P.s.
    Volgend jaar vier ik gewoon weer samen met jou oud en nieuw in IJsselmuidencity.
    Goed idee van je, want hier aan de andere kant van de wereld valt het ook een beetje tegen!

  • 02 Januari 2013 - 16:10

    Antoinet Prins:

    Zo wat maak ji jweer een hoop mee.
    Je hebt nog al wat afgesjeest in zo korte tijd. Succes met de lange treinrit. ik vond zo lange treinrit nog al zo in me uppie en vooral in het donker. Maar jullie hebben vast veel te kijken buiten.
    Succes met werk zoeken.

    Hier hebben we een mooi feestje gevierd in de manege. half 8 kroop ik gedoucht en wel lekker in me bedje.

    Liefs

  • 02 Januari 2013 - 21:13

    Annet:

    Hoooii!

    Wat leuk om weer een blog te lezen! En ook leuke foto's toegevoegd!
    Oud & Nieuw was dus heel anders? Ach wel leuk om een keer zoiets mee te maken!!
    Heel veel succes met werken op de boerderij! Hopelijk bevalt het een beetje.
    En ook succes met werk zoeken voor daarna :) Hopelijk heb je die 2 weken nog een beetje bereik daar?!

    XX

  • 03 Januari 2013 - 16:05

    Maaike:

    Heeee Amanda, vind het zo leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien! :D Via deze weg ook nog een gelukkig nieuwjaar! Vandaag dus een lange reis met de trein. Heel veel plezier daar op de farm en ik hoop ook dat je daar bereik hebt. Ben benieuwd hoe je het daar gaat hebben en hopelijk vind je gauw betaald werk! :) Mis je Hurby al? :P

    Hoop snel weer wat van je te horen en te zien! :)

    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 65535

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 30 September 2013

Backpacken in Australië via Activity International

Landen bezocht: