Found a job! - Reisverslag uit Jugiong, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu Found a job! - Reisverslag uit Jugiong, Australië van Amanda - WaarBenJij.nu

Found a job!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

16 Februari 2013 | Australië, Jugiong

Hi vrienden en familie!

Werd wel weer eens tijd voor een blog dacht ik zo, heb in iedergeval weer genoeg beleefd om over te schrijven. Heb de farm van Linda en Ivan in de Hunter Valley inmiddels verlaten en heb nu een “echte” baan gevonden in de buurt van Canberra. Nouja een echte baan, ik werk op een farm voor kost en inwoning en een kleine loon. Maar goed beter iets dan niets want het is nog best lastig gebleken om hier een baantje te vinden.
Kan touwens zijn dat er wat rare(Spaanse) woorden in dit blog komen te staan, dat komt omdat ik dit blog schrijf op de laptop van mijn Argentijnse huisgenootje. Ik kan vrijwel geen woord Spaans en krijg de automatische spellingscontrole in het spaans er niet af(A). Daarnaast blijken de leestekens ook op een andere plekken te zitten dus kan zijn dat ik daar ook nog wat foutjes mee ga maken.

Nu ik dit blog schrijf is het zaterdag 16 februari, mijn vorige blog was van vrijdag 18 januari . Ik zal vanaf dan weer per dag een kort stukje schrijven.

Zaterdag 19 januari, jawel ook in Australie blijkt het te kunnen regenen. We zouden vandaag voor de verandering weer eens gaan hekken bouwen maar dit ging niet door omdat het door de regen te gevaarlijk was de heuvels in te gaan(wegslippen etc.). In de middag was het weer droog en zijn we alsnog hekken gaan bouwen en wel van 1 tot half 7.

Zondag 20 januari, de verjaardag van Robert. Helaas kan ik niet even makkelijk naar huis om dat te vieren dus heb ik het maar gevierd met de altijd lekkere cake van Linda. Vandaag Ivan naar Muswellbrook gebracht(hij had zijn werkauto daar nog staan en ging de komende dagen naar een congress in Newcastle). Op de terugweg hebben Lotte en ik nog maar even inkopen gedaan want tja je weet maar nooit wanneer je weer in de bewoonde wereld komt;). Ook zijn we op de terug weg nog even bij Linda in het café langs gegaan en daar hebben Lotte en ik onze eerst knappe cowboy ontmoet, helaas had deze al een vriendin;). We zijn tot sluitingstijd in het Café gebleven en hebben samen met Linda daarna Steffie opgehaald. Steffie is een meisje van 10 uit het dorp die af en toe komt logeren omdat ze het thuis niet zo heel fijn heeft. Die avond een gezellige “girlsnight” gehad met alles er op en eraan(chocola, meidenfilm etc.).

Zaterdag 21 januari, de verjaardag van Pascale. Deze ook gevierd met een heerlijk stukje chocolade cake van Linda;). Vandaag met Lotte en Steffie een stuk hek afgebroken die we over een paar dagen weer mogen gaan opbouwen met Ivan. Hebben een gezellig dagje gehad incl. lunch met een amazing(zeggen de mensen hier heel vaak) uitzicht uiteraard. In de avond vroeg Linda of we haar dochter Heather(die deze avond kwam) de volgende dag in Scone wouden afzetten, wij konden dan daarna doorrijden naar Tamworth voor het Country Music Festival. Lotte en ik hadden wel zin een dagje je cowboys spotten onder het genot van een leuk muziekje en hadden enthousiast toegezegt. Later op de avond kwam Heather en die vertelde dat ze al om kwart voor 5 “s ochtends wou vertrekken. Best wel heel erg vroeg maar goed Lotte en ik lieten ons natuurlijk niet kennen en keken al erg uit naar het festival.

Zondag 22 januari, ging de wekker al om 4 uur! Snel klaar gemaakt en hup de auto in, in de auto heb ik vooral geslapen tot ik wakker schrok van een hele harde knal! Bleek dat we tegen een grote kangaroo waren geknalt, Heather was er niet heel erg van onder die indruk(die heeft als australier in haar leven al veel meer dieren aangereden) maar wij vonden het best zielig. Gelukkig was ons niks overkomen en zat er alleen een hele grote deuk in de zijkant van de auto. 2 uur later waren we in Scone en mochten we zelf verder rijden, voor het eerst in een automaat gereden op het begin best even wennen maar uiteindelijk erg fijn. Doordat we zo vroeg vertrokken waren we al op tijd in Tamworth, het was toen nog best rustig maar gedurende de dag werd het steeds drukker en gezelliger. Er waren vooral veel muzikanten die op straat zongen en een paar kleine podia. Wij hadden er meer van verwacht maar uiteindelijk wel een leuke dag gehad. In de avond moet het ook het leukste zijn maar wij hadden nog een hele terugrit(3,5 uur) voor de boeg en zijn eind van de middag weer terug gegaan(zonder cowboy;)).

Donderdag 24 januari, zijn Lotte en ik de hele dag op banenjacht geweest. In de Hunter Valley zitten veel wijngaarden en het “druifpluk seizoen” gaat bijna beginnen dus wij zijn deze dag weet ik hoeveel wijngaarden langs geweest. Met als doel natuurlijk dat we ergens een baantje kunnen vinden. We hebben bij veel wijngaarden onze gegevens achter gelaten en nu is het hopen dat het resultaat heeft.

Vrijdag 25 januari, Ivan is weer thuis en dat betekend dat we het hek wat we de afgelopen dagen hebben afgebroken weer kunnen gaan opbouwen. Norm had een machine die de palen er in sloeg, deze heeft Ivan helaas niet dus gebeurt alles met de hand(wel goed voor de armspiertjes uiteraard). Morgen is het “Australia Day” Linda heeft toegezegt hier een mega grote taart voor te maken voor de festiviteiten in Cassilis(moet niet heel veel voorstellen; worden wat mensen gehuldigd), hier hebben we haar in de avond mee geholpen.

Zaterdag 26 januari, de dag begonnen met hekken bouwen en geeindigt met een “pig hunting”. Tegen het eind van de middag kwamen twee vrienden van Nick(Zoon van Ivan en Linda) die op het in de weilanden van Ivan en wat buren op wilde varkens jacht gingen. Lotte en ik mochten mee en hebben dat weer enthousiast toegezegt. Dit was een hele happening. Rond een uurtje of 4 begonnen we, Anthony en Kurt hadden beide een grote jachthond mee(Coco en Trigger). En dan was er nog Roxy en klein keffertje die volgens de jongens vooral voor de “fun” mee was(later bleek ook dat het een erg grappig hondje is). Coco en Trigger hadden biede een leren beschermhoes om rond hun borst(bescherming voor varkens beten) en een zender om. Daarnaast hadden ze nog een jachtgeweer mee, ja de jongens pakten het erg professioneel aan. De 1e jacht hebben we lopend afgelegt een deel langs de rivier en een deel door de heuvels. Hier hebben we 1 varken gekilled, deze was direct de grootste van de dag: 75 kg. De jacht ging als volgt: de honden ruiken een varken, rennen er hard vandoor, Kurt en Anthony rennen er achteraan, iets later komt Lotte en nog later kom ik met me camera, de honden grijpen het varken beet bij de oren, het varken begint keihard te gillen, Anthony of Kurt killed het varken met een groot mes, er stroomt super veel bloed uit het varken, de jongen maken(als jonge jochies) trotse foto”s van hun vangst en we gaan opzoek naar het volgende slachtoffer. De 2e jacht zijn we gestart rond een uurtje of 6, maar deze keer met de ute. Lotte en ik met de grote honden in de achterbak en Roxy en de jongens voorin de ute. “s avonds toen het donker werd gebruikten we nog een spotlamp op de ute. Rond een uurtje of 11 waren we weer thuis met volgens de jongens een erg goede vangst: 9. Vond het leuk om een keer meegemaakt te hebben maar het is niet echt mijn ding, het harde gegil van de varkens het bloed ik hou er niet van. Heb meer genoten van het mooie uitzicht achterop de ute met zonsondergang onder het genot van een coca-cola rum. Maar goed zoals Lotte zo mooi zegt “ it”s all about the experience”.

Zondag 27 januari, zou weer een “hekken bouw dagje” worden maar dit ging niet door omdat het regende en niet zo”n beetje ook. Voelde echt weer een beetje als thuis;).

Maandag 28 januari, nog meer regen! Zo veel zelfs dat de rivier voor het huis vol zou kunnen lopen(Ja, Australie is echt een land van extremen op paar weken terug was er nog extreme hitte en nu hebben we extreme regenval). Dat betekend dat we opgesloten zitten want om bij de enige weg te komen die naar het dorp leidt moeten we door een normaal gesproken opgedroogte (soms klein beetje water) rivier rijden. Gedurende de dag werd de rivier voller en voller. Geen hekken bouwen vandaag dus maar stoelen gerepareerd, jaja ik word nog eens handig. Eind van de dag had het zoveel geregend dat we officieel opgesloten zaten. Dit is wel vaker gebeurd maar de rivier had nog nooit zo hoog gestaan, we begonnen zelfs al grapjes te maken over dat we die nacht in de sheering shed moesten gaan slapen(die staat een stukje hoger dan het huis). Maar zover is het gelukkig niet gekomen, eind van avond stopte het met regenen en steeg het water niet zoveel meer. Daarnaast waren Ivan en Linda er blij met de regen omdat ze hiervoor een erg droge periode hebben gehad met o.a. een bushfire bij de buren. De afgelopen dagen ben ik trouwens ook druk bezig geweest met het reageren op vacatures op het internet maar hier is helaas nog niks concreets uit gekomen.

Woensdag 30 januari, er zijn in Australie de afgelopen dagen veel overstromingen geweest maar het water is bij ons gelukkig weer een heel stuk gezakt. Met de grote auto”s kunnen we alweer door de rivier heen. Nick is inmiddels ook thuis gekomen, de mijnen waar hij werkt zijn overstroomt dus heeft hij vrij. Daarnaast had hij al een paar dagen vrij voor de rodeo in Cassilis voor aankomend weekend. Hebben vandaag weer hekken gebouwd en zijn even met Nick mee geweest op varkensjacht. Hij heeft 2 grote honden van een vriend van hem meegenomen, echt die honden zijn mega! Heb nog nooit zulke grote honden gezien: Mac en Henk. Als je ze voor het eerst ziet maakt dat best wel indruk maar eigenlijk zijn het super lieve honden.

Donderdag 31 januari, in de groente tuin gewerkt en een baan gevonden! Joehoe dat werd wel eens tijd! Het is op een grote farm in de buurt van Canberra, ik moet deels op de farm werken en deels op hun zoon passen(oa. begeleiden met huiswerk en voetballen: geen straf voor mij:)). In ruil hiervoor krijg ik mijn eigen accomodatie(een cottage op het erf), eten en een kleine loon. Helaas niet zo goed betaald maar goed beter iets dan niets want het vinden van een baan was al lasting genoeg. Jo-Ann(me nieuwe bazin) is dinsdag 5 feb. in Sydney en ze wou graag dat ik dan vanaf daar met haar mee reed naar hun farm. Ivan en Linda vonden het oke dat ik na het weekend zou vertrekken dus heb ik dat toegezegt. Vindt het erg jammer om bij hen weg te gaan, heb er echt een leuke tijd gehad, veel geleerd en het zijn echt super lieve mensen! Daarna is het ook een erg raar idée om zonder Lotte verder te reizen, we zijn tot nu toe elke dag in Australie nog samen geweest! Ik ga haar echt wel missen!

Vrijdag 1 februari, heb ik met Ivan Cattle verplaatst(vooral te voet en geloof me dat was een hele wandeling door de heuvels!) en heb ik een aantal commando”s van Ivan geleerd voor het aansturen van de honden. Daarna met Ivan, Lotte en Nick nog geholpen met de hekken repareren bij de rivieren(die waren door de overstoming allemaal gebroken). Nouja helpen, Ivan en Nick zijn daar samen zo handig in dat het voor Lotte en mij vooral “watch and learn” was. Zijn in de avond met Nick naar de pub geweest en hebben daar een gezellige avond gehad met alle lokale jongeren die thuis waren gekomen(de meesten studeren of werken in de grote steden) voor het rodeo weekend.

Zaterdag 2 februari, zou de dag van de Rodeo worden waar het hele dorp al zo lang naar uit kijkt. Maar helaas, het regende en de Rodeo werd gecancelled:(. Eind van de middag met Nick naar het dorp gegaan omdat er toch nog een klein feestje was. Hebben ons daar de rest van de middag en avond goed vermaakt.

Maandag 3 februari, was het helaas tijd om afscheid te nemen van Linda, Ivan, Lotte en alle hondjes. Vond het erg jammer om ze te verlaten maar kijk ook uit naar me volgende avondtuur! Ik kon om 7 uur “s ochtends met Nick meerijden naar Dubbo. Dat was ongeveer 2,5 uur rijden. In Dubbo vertrok mijn trein rond 2 uur richting Bathurst. Rond een uurtje of 5 kwam ik aan in Bathurst en toen was het nog een half uurtje lopen richting mijn slaapadres voor de nacht: bij Heather(dochter van Ivan en Linda). Heather was nog niet thuis maar Sam(haar huisgenoot) en zijn vriendin wel. Met hen ben ik wezen bowlen, heb ik een drankje gedronken in een café, heb ik een kleine rondleiding gehad door Bathurst en hebben we indisch eten gehaalt. Daarna nog de xbox-connect uitgeprobeerd(moest ik een keer gedaan hebben volgens Sam), kortom een erg gezellige avond gehad!

Dinsdag 5 februari, ging om 4.45 uur de wekker en om 5.45 zat ik alweer in de trein richting Sydney Central. Er gaan in de “country dorpjes” niet veel treinen dus dit was me enige optie om op tijd in Sydney te zijn. Rond 10.30 uur kwam ik aan op Sydney Centraal. Een uurtje eerder had Jo-Ann me gesmst of ik het station “Edgecliff” kon komen dus aangekomen in op Sydney Centraal ben ik snel opzoek gegaan naar me volgende trein. Half uurtje later was ik op station “Edgecliff”, daar moest ik me nog zien te vermaken rond 12 uur, want dan zou Jo-Ann me daar oppikken. Uiteindelijk kwam ze rond een half 1 aanrijden in volgens haar een kleine Volkswagen(ik vond hem best groot), later begreep ik waarom ze dat zei; thuis staat een nog grotere. Maar goed dit was nog niet het einde van de reis, we hadden nog een autorit van ongeveer 4,5 uur voor de boeg richting Jugiong. Onderweg wat gekletst en het resultaat gezien van de bosbranden die hier in de buurt gewoed hebben, erg triest om te zien! Jo-Ann is oke maar kan haar nog niet helemaal plaatsen. Zij en haar man, David, hebben de farm 20 jaar terug gekocht hiervoor hebben ze beide voor Apple gewerkt. Jo-Ann gok ik qua leeftijd tussen de 45 en 50 en David rond de 75. Ze hebben samen 2 zonen; Edward van 17(hij zit op een kostschool in Sydney en ik alleen in de vakanties thuis) en Alexander (Ally) van 9. Ze hebben voornamelijk cattle, daarnaast schapen, kippen, honden, paarden en katten. Ik zal me vooral bezig gaan houden met het voeren van de dieren(het is erg droog hier dus ze moeten veel bijgevoerd worden) en het vermaken van Ally. Eind van de middag kwamen we dan op de farm aan, daar heb ik David(lijkt wel beetje op John Kraaikamp sr.) en Ally ontmoet. Ze hebben echt een super mooi groot huis en wat ik van de farm het gezien ziet er tot nu toe ook allemaal erg mooi uit. Daarna hebben ze me mijn cottage voor de komende tijd laten zien. Ziet er prima uit en het uitzicht is vooral erg mooi. Toen ik “s avond alleen in met cottage was was dat best even wennen, voor het eerst sinds een heel lange tijd was ik helemaal alleen!

Woendag 6 februari, me eerste werkdag. Deze begon rond een uurtje of 8, samen met Jo-Ann zijn we op quad alle weilanden afgereden en hebben we daar de waterbakken gecontroleerd(deze moeten elke dag gecheckt worden ivm de droogte). Ik had een plattegrond mee zodat ik dit in het vervolg elke ochtend zelf kan gaan doen. Een prima werkje om de dag mee te beginnen. Daarna moet ik een aantal groepen Cattle bix voeren. De rest van de dag heb ik David nog geholpen met het repareren van een hek, heb ik water tonnen bij jonge boomjes met water gevuld en heb ik Ally vermaakt. Ik moest Ally ophalen van de busstop, deze is aan het eind van de oprit richting de farm best nog dichtbij. Ally zit op een lokale school met wel 25 leerlingen.

Donderdag 7 februari, rond 7.30 gestart met me dagelijke rondje farm(700ha). Dat ging allemaal prima tot ik er eenmaal zo goed als thuis achter kwam dat ik de honden was vergeten(de moeten ook meegenomen worden om te wat te laten rennen en fit te houden). Super dom natuurlijk maar gelukkig vond Jo-Ann het niet zo erg, pfiew. Toen ik de cattle bix ging voeren konden ze alsnog mee en was het probleem opgelost. Toen ik met de bix bezig was kwam ik David tegen en die vroeg of ik hem kon helpen met het verplaatsen van voerbakken. Dit was nog een heel karwei, rond 11u waren we terug voor de “morning tea”. Daar kreeg ik een lijstje van “Jobs to be done”, een hele lijst(ik ga me hier wel vermaken) maar wel handig om er een soort van overzichtje van te hebben. Na de tea heb ik met David nog wat hekken gerepareerd, dit ging me best goed af maja dat is natuurlijk ook wel logisch naar alle training bij Ivan en Linda van de afgelopen maand;). In de middag was Jo-Ann weer weg en had ze als klusje voor mij: rozen snoeien. Opzich geen probleem want dat heb ik thuis veel vaker gedaan en vond eerder dat mams er best veel had maar dat was echt niks vergeleken bij de tuin hiero(ze hebben echt een super grote tuin met o.a. super veel rozen). Ben er bijna 3 uur mee bezig geweest en ben nog lang niet klaar. Hierna nog wat tijd doorgebracht met Ally. Vandaag was Sandra jarig maar heb helaas geen cake van Linda om het te vieren, heb daarom maar een lekker avondmaal voor mezelf bereid: pannenkoeken;).

Vrijdag 8 februari, pechdag en swimmingcarnaval. Rond 7 uur gestart met het controleren van de waterbakken en het voeren van de bix. Vandaag was het alleen minder succesvol dan gisteren. Halverwege ging Spike(jonge kelpie) er vandoor(achter cattle aan) en moest ik hem hoogst persoonlijk ophalen aan de andere kan van een best wel heel erg groot weiland. Bij de sto-schuur aangekomen( staat een km van het huis en en is ook de plaats waar de bix is) was David daar en vroeg hij mij hekken te openen want hij ging wat cattle verderop voeren, dat ging gelukkig prima. Daarna moest ik de bix nog doen wat weer een stuk minder succesvol verliep. Toen ik een hek openede om een ander weiland in te gaan ontsnapte er een stiertje naar een andere weiland. Heb een vermoeiende poging gedaan om hem terug te krijgen bij zijn eigen groep cattle maar dat lukte helaas niet, balen! David uiteindelijk maar opgebeld, die vond het gelukkig niet heel erg. Volgende probleem, de quad wou niet meer starten! Gelukkig wist een een truckje van thuis hoe ik hem weer aan kon krijgen maar nog viel hij steeds uit en duurde het extra lang voordat ik klaar was met de klusjes en weer terug op de farm was. Eenmaal op de farm snel gedouched en omgekleed en richting het swinningcarnaval van Ally”s school en nog wat scholen uit de buurt. Hier was ik “vrijwilliger” en heb ik zo”n beetje de hele dag tijden geklokt van de kids. Toch nog een best zwaar werkje in de volle zon met 39 graden. Maar dit ging gelukkig goed tot de aller laatste race, toen deed me stopwatch ineens niet wat ik wou! Alle kids moesten dankzij mij weer het water uit en moesten opnieuw starten, schaam schaam. Kortom een echte “pechdag”.

Zondag 10 februari, heb ik vooral met Ally doorgebracht en me dagelijkse klusjes gedaan. In de ochtend ook nog me cottage schoongemaakt(niet alleen troep van mezelf maar ook van de vorige bewoners) want gisteren heeft Jo-Ann me verteld dat ik vanaf maandag een huisgenootje krijg die ook op de farm komt werken; Angie uit Argentinie. Ben erg benieuwd hoe ze zal zijn!

Maandag 11 februari, de hele ochtend gewerkt, rond de middag Angie ontmoet en in de middag zijn we direct samen aan het werk gezet. Ging prima, Angie is erg aardig en kan het goed met haar vinden. In de avond zijn we nog met Ally naar het lokale zwembad geweest om wat af te koelen en in de avond hebben we samen gekookt.

Woensdag 13 februari, Opa jarig! Vindt het erg jammer dat ik o.a. alle verjaardagen moet missen en kijk er ook echt wel naar uit om weer naar huis te gaan. Maar toch blijf ik hier nog wel even hoor, heb nog zo veel dingen die ik hier wil gaan doen! Maar goed nu eerst dus hard aan het werk om geld te verdien en hard werken doe ik zeker, vandaag weer een erg lange werkdag gehad. Hadden vanaf 07.30 tot 15.00 uur bijna nonstop met de cattle gewerkt en daarna moest is nog met Ally naar het zwembad. Rond een uurtje of 7 zat mijn werkdag er op, toen ik “thuis” kwam stonden daar heerlijke brownies klaar en zorgde Angie ook voor het avondeten. Super aardig van haar!

Donderdag 14 februari, helaas geen valentijn voor mij maar wel weer een lange werkdag(07.30 tot 18.30).

Inmiddels is het nu zaterdag 16 februari. Angie ligt op bed te slapen(die valt net zoals mij het werk hier nog best zwaar) en mag ik even haar laptop gebruiken. We hebben hier geen internet maar Angie heeft een internet stick die ik af en toe even mag gebruiken:). Het samenwerken en wonen met Angie gaat prima maar we zijn het er over eens dat we niet onder de ideale werkomstandigheden werken. Dat we lange dagen moet werken(afgelopen week 50 uur) en dat we hier niet veel voor betaald krijgen kunnen we beide nog wel mee leven. Maar beide vinden we de manier waarop vooral Jo-Ann met ons om gaat niet prettig. Ze lijkt niet helemaal eerlijk en ook zijn zij en David vaak gestresst tijdens het werken. Ook kibbelen ze samen nogal wat af en zijn ze beide baas waardoor er nogal eens onduidelijkheid is over wat we moeten doen. Maar goed ik zie het maar als een leerzaam proces en ben blij met het gezelschap van Angie. Als ik dit zo terug lees moet ik er eigenlijk ook wel om lachen. Want ach heb op dit moment best wel een mooi uitzicht, het zonnetje schijnt, verder geen verplichtingen en kan hier in princiepe ook weer weg wanneer ik wil(als ik wil kan ik nu met me backpack langs de highway gaan staan voor een volgend avondtuur;)). Vandaag is trouwens de eerste dag sinds ik hier werk dat ik vrij ben op me dagelijkse klusjes na. Vanochtend zijn we naar een soort van lokaal feest geweest in een dorpje verderop. Daar was een kermis, cattle-, schapen- en paardenwedstrijden etc. Het dorp Jugiong is trouwens nog kleiner dan Cassilis maar heeft wel 2 pubs, misschien dat we daar vanavond heen gaan. Voor de rest heb ik nog geen concrete plannen voor de komende tijd en zie ik wel wat op me pad komt. Ik denk er over om eind maart/begin april naar het Noorden te reizen, dan is het regenseizoen daar over en hoop ik wat geld gespaart te hebben.

Ik zie dat ook deze blog best weer lang is geworden, oeps. Maar goed ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en hoor ik graag wat er bij jullie gebeurt in ons kikkerlandje. Nu ik trouwens voor zo”n lange tijd in het buitenland zit leer ik echt beseffen dat wij het nog zo slecht nog niet hebben in ons landje en ben ik erg blij met mijn leven daar!

Oja heb hier dus weinig tot geen internet maar gelukkig wel weer bereik. Daarnaast heb ik nu ook een postadres, dat is: Amanda Knol, Tiana Park, Jugiong 2726, Australia.


Xx Amanda

  • 16 Februari 2013 - 10:05

    Neelke:

    Ha Amanda!

    Wauw! Jij hebt weer superveel beleefd ofniet? Ik kan me voorstellen dat je dat andere Nederlandse meisje (Lotte) mist als jullie zolang samegeweest zijn. Hebben jullie niet afgesproken om elkaar weer ergens te zien ofzo?
    En die varkensjacht is inderdaad wel zielig ja! Namen ze die varkens niet mee om op te eten ofzo?
    Fijn dat je goed met dat Argentijnse meisje kunt opschieten. Reis je daar nu verder mee op?
    Hier gaat alles verder prima, Cassandra is vandaag jarig en maandag viert ze haar verjaardag. Vorige week zijn Patrick en Bertine thuisgekomen, als verrassing zaten wij en de vrienden van Patrick in Patrick zijn huis toen ze binnenkwamen. Was echt een verrassing voor ze :)
    Hee geniet lekker daar & ik zal binnenkort even een kaartje sturen nu ik je postadres heb ;)

    Liefs, Neelke

  • 16 Februari 2013 - 12:08

    Antoinet Prins:

    Hee Amanda,

    Ik vond het een super leuk verhaal om te lezen. Je maakt echt super veel mee zeg. Echt leuk:)
    Hopelijk vind je straks nog weer ander werk, wat iets meer verdiend. Hebben we in Nederland volgens mij nog niets te klagen.
    En hopelijk blijf je nog even op je postadres, anders mis je alle kaartjes.

    Liefs

  • 16 Februari 2013 - 15:33

    Noelle Nijhof:

    heee lieve zus !

    Super verhaal ! wel lang ! hahah ,
    zou ik dan ook maar is wat gaan vertellen !
    Gisteren ging ik naar takens dus , nou dat verliep niet vlekkeloos want ik ben op mn kaak gestompt door een onbekend meisje , zonder reden , nog nooit gezien ?
    wat minder dus haha , vandaag vriendinnetjes hier slapen , aankomende dinsdag naar de primarkt !
    donderdag opa jarig ! woehoeee ! wel vieren he ! haha ;d
    Ik mis je wel hoor !
    Dit jaar verjaardag met mama vieren i.p.v met jou !
    Ik zou aan je denken !

    Dikke kus je stiefzusje ;)
    xxxxxxxxx noelle! <3

  • 16 Februari 2013 - 15:41

    Pascale Nijhof:

    Heeee lieve lieve aman,

    Wat een geweldig lang verhaal weer, snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt want heb al moeite om er op te reageren haha. Zo te lezen heb je het super daar en heb je de tijd van je leven, stiekem ben ik wel een beetje jaloers ! Hier is het alleen maar prutweer, in een week hebben we hier alle seizoenen gehad. Regen, sneeuw,
    hagel, onweer, zon.

    EINDELIJK VAKANTIE!!!
    Ben gisterenavond voor het eerst naar Keet de Geute geweest. Was super gezellig en veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Vanavond misschien met Richard naar de bioscoop of naar Kisteman als ik mag. Dinsdag met mam en Noëlle naar Primark en woensdag heb ik gesprek voor mn stage, ga ik waarschijnlijk doen bij de soos! Donderdag naar de verjaardag van opa en t/m zondag weer in Almelo. Daarna begint de ellende weer.. SCHOOL.

    Even over school, het gaat nu stukken beter dan in het begin en heb al aardig wat minpunten weggewerkt, hopelijk blijft het goed gaan en kan ik toch naar havo 5.


    Richard vroeg laatst of ik volgend seizoen bij Genemuiden wilde spelen haha.
    Heb ik denk 2 weken terug ook weer een wedstrijd meegedaan tegen Go Ahead Kampen, 5-1 gewonnen.

    Ik mis je hier en moet nog vaak aan je denken.
    Have fun nog en voor je het weet ben je weer terug. Geniet er van!

    Xxxxxxxx Pascale ♥

  • 16 Februari 2013 - 16:19

    Vaderfiguur En Je Stiefmama:

    Hey Aman,

    Dit wordt een reactie van ons beiden...hahahh je weet wel wie er typt he ;-p
    Ik heb op je email een bericht gestuurd over backpack jobs . mischien heb je er wat aan...je weet maar nooit!
    Leuk dat je met iemand samen bent waarbij je beiden een andere taal moet spreken. Fijn ook dat je het goed met haar kunt vinden...het is altijd maar ff afwachten he. Mis je Lotte? Soms is het ook wel even goed en leuk he om andere mensen te ontmoeten en wie weet...mischien zie je elkaar wel weer ergens in Australie

    Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt meid en ook weer leuke foto's. Je hebt idd een prachtig uitzicht!!!! Trouwens van die varkens is idd wel erg zielig.
    Je vader vraagt wat ze met de varkens doen...is het dan echt gewoon varkensvlees of een delicatesse???

    Jammer dat je nog geen leuke cowboy tegen bent gekomen ;-)
    We kijken hier elke zaterdagavond naar All you need is Love want die maken een reis door Australie en dan is het wel leuk te zien dat jij ook op bepaalde plekken bent geweest...vanavond is de laatste aflevering daar. Wat een super land he!!!!

    Je pa is in de arena geweest , zoals je al wel gehoord had he maar de arena is nu mooier geworden want de grachten zijn weg en de stoeltjes lopen door totaan het veld...de duckout is nu een stukje van de tribune, net zoals in engeland.
    Volgende wedstrijd waarschijnlijk tegen Chelsea.

    We zijn samen vorige week naar Amsterdam geweest.,we gingen naar een musical in Carre en ons hotel zat er precies naast...helemaal goed...s'avonds geen jasje aan en hup zo de Carre in...ideaal.

    We hebben heerlijk in Amsterdam 2 dagen rond gedraalt, gegeten (pfff), gedronken, Rembrandtmuseum en Paleis op de dam nog bezocht...Super leuk..We hebben nog even achter het gordijn gestaan waar prins willem alexander en maxima elkaar een zoen gaven, tijdens hun huwelijk....ik dacht dat er een mooie grote balzaal achter zat ofzo (ik als romanticus he...net zoals in alle prinsessenverhaaltjes toch???hahaahhahah) maar nee hoor niets romantisch aan hahahah.

    Volgende week hebben de kids hier fijn vakantie...ff relaxen en ff geen huiswerk!!!
    Verder gaat hier alles zijn gangetje hoor.
    Tot de volgende x maar weer!! Maak er weer wat moois van daar!!

    Liefs pap en san xxxx

  • 16 Februari 2013 - 21:12

    Antoon En Riekje:

    Lieve Amanda,

    Met heel veel plezier je verhaal gelezen. Wat een ervaringen doe je op! Dit zou elk mens in zijn leven moeten meemaken!
    Ik wist niet dat Pascale een dag na Robert jarig is! Op dezelfde dag als Tibbe dus!
    Woensdag halen we Joek en Rifke op en dan komt Egwin zaterdag metTibbe en blijft dan denk ik ook nog een nachtje Gisteren heb ik Jorrit opgehaald en hij is nu een weekend bij Harbert en Hannah.Voor Jorrit de eerste keer dat hij in hun nieuwe huis logeert.
    Silja en Tuunde zijn ook erg blij dat ze even niets hoeven van school.
    Vanavond onze laatste pompoen aangesneden en een kilo ervan gebruikt. Ik denk dat hij ongeveer 4 kilo weegt.
    We hebben heel laat gegeten en ik ga nu nog even gitaar spelen.
    Woensdag hebben we een broer van opa begraven. Al mijn nichten en neven, die in Nederland wonen waren er ongeveer. Echt een dag waarop veel herinneringen van vroeger boven komen en ik ben me ook bewust dat die knollen wel wat met elkaar hebben, het geeft ook een warm gevoel.
    Lieve Amanda heb het goed! Liefs van Antoon en Riekje

  • 17 Februari 2013 - 11:21

    Annet:

    Woah Amanda, wat een mega blog! Heb hem gister in en trein even (nouja even, volgens mij ben ik er op mijn telefoon wel een uur mee bezig geweest! xD) gelezen! Maar wat heb je in die tijd al weer veel meegemaakt zeg!

    Haha nog geen leuke cowboy tegen gekomen? Jammer jammer! :P Maar 't is nog een hele onderneming om van je ene naar je andere werkplek te komen zeg! Wel leuk want zo zie je ook andere dingen! :)

    Dit gezin is die niet heel erg leuk? Das wel jammer! Gelukkig woont er nu een ander meisje dan! Maar als ik het zo lees moeten jullie best zwaar werk doen en dan ook nog in die hitte. Is het nog een beetje vol te houden dan? Al een idee hoelang je hier blijft? Of zie je allemaal wel hoe t loopt? :)

    Wow ik zie ineens die foto met die 2 grote honden, wat een engerds zeg!! :P

    Vond het leuk om je blog te lezen! En we wachten de volgende weer af! :D

    Xje!

  • 17 Februari 2013 - 16:22

    Gerrit:

    Hoi Amanda,heb al je blogs gelezen en al je foto''s bekeken,het is een mooi land en ook je verhalen
    zijn superleuk.
    Alleen die cowboy dat wil nog niet echt lukken,maar de aanhouder wint.

    groetjes Gerrit.

  • 18 Februari 2013 - 15:41

    Yvonne:

    Hooi!!

    Wooh wat een verhaal weer!:) weer leuk om te lezen!
    Heb net al leuk kaartje voor je gekocht, hebben vanavond verjaardag van cassandra, dus kan iedereen er even wat op zetten en dan word ie verstuurd! Dus je moet nog wel even op de plek blijven zodat je het kaartje ook ontvangt hoor:p
    Wat jammer dat je baas en bazin wat minder vriendelijk zijn, maar idd zoals je al zegt.. eigenlijk mag je niet klagen hoor amanda! want pfff. wat mooi uitzicht allemaal!:) echt zo mooi die foto's!
    Gewoon lekker geniet van alles wat je om je heen ziet en het gezellig hebben met je argentijnse huisgenoot!:)
    Veel succes met alles weer!
    "spreek je gauw"

    xx Yvonne

  • 18 Februari 2013 - 16:41

    Maaike:

    Hey Amanda,

    Heel leuk en LANG verhaal! Maar je had natuurlijk heel veel te vertellen van een hele maand. Ik vind het echt heel leuk om te lezen. De foto's erbij vind ik ook leuk elke keer. Dan krijg je er een beetje een beeld bij he!

    Je moet wel lange dagen maken zeg. Ik hoop dat het een beetje de moeite waard is met wat je er mee verdiend! Omdat je zegt dat het niet zo veel is! Maar kost en inwoning scheelt natuurlijk ook wel een hoop kosten. Wat fijn dat er een meisje bij is gekomen, lijkt me een stuk gezelliger! :) Gelukkig kan je het goed met haar vinden. Wel jammer dat die vrouw niet zo heel leuk is. Dat zeg jij niet zo heel gauw dus zal dan echt wel niet zo'n heel leuk mens zijn!

    Ik heb je trouwens meteen een kaartje en een brief gestuurd! Ik hoop dat ie gauw aankomt! Hij is in ieder geval al onderweg naar Australië! Dat is natuurlijk nog leuker dan e-mailen en ecards sturen! Maar zoals Yvonne ook al zegt, ik hoop dus ook dat je daar nog even blijft ja haha :P Allemaal post opeens, en dat moet je allemaal nog meezeulen in je rugzak! :P

    Jammer hoor dat je nog geen leuke cowboy tegen bent gekomen. Komt vanzelf! :D En anders zoek je er straks meer een op in Nederland. Als je weer met ons mee gaat naar de stad enzo! :D Mis je ons ook een beetje? Wij missen jou wel hoor! Blijft gek dat je er elke keer niet bij bent, kan er nog niet aan wennen! Vanavond hebben we de verjaardag van Cassandra.

    Heb je al enig idee hoe lang je nog op deze plek wil blijven? Of ben je ondertussen naar een andere werkplek aan het zoeken waar je misschien wat meer verdient? Zo veel tijd om te zoeken heb je ook weer niet met die werkdagen denk ik. Dan ga je liever wat anders doen zeker! Moest trouwens wel een beetje lachen om je blunders hoor. :P

    Ik heb nu trouwens vakantie. Ik heb vanmorgen gewerkt en vanmiddag weer wat aan mijn scriptie gewerkt. Zo op naar trainen en dan dus de verjaardag!

    Vind het trouwens echt wel knap van je dat je overal zo alleen heen gaat. En dat je gewoon in je eentje weg bent gegaan zonder dat andere Nederlandse meisje. En het blijkt wel, je leert zo weer allemaal nieuwe mensen kennen!

    Heel veel plezier daar en ik hoop dat je mijn kaartje/brief snel krijgt!! Laat maar weten als je het hebt gekregen! Of meerdere, want stuur er zo nog wat achteraan hoor :P

    Nou doeeeeg!
    Liefs, Maaike!

  • 19 Februari 2013 - 16:55

    Melinda:

    Heeee Amanda!

    WOW! Dit is echte een lange blog, maar wel super leuk om te lezen zeg! Wat spannend dat je alles nu alleen gaat doen en dat dat goed gaat! Je zult Lotte idd wel gaan missen, maar je komt hopelijk weer veel leuke nieuwe mensen tegen! Ga je nog met Lotte afspreken om later verder te reizen? of gaan jullie nu echt helemaal zelf verder. Super tof zeg, knap ook!

    Jammer dat het gastgezin niet helemaal leuk is. Je had het ook zo goed bij het andere gezin. Volgens mij heb je daar heel wat lekkere cakes en taart gegeten haha! Hopelijk veranderd het nog en worden ze wat minder gestresst en anders een goede ervaring inderdaad!

    Succes met je job en er is een kaartje onderweg! hihi

    Liefs, Melinda.

  • 19 Februari 2013 - 16:55

    Melinda:

    Heeee Amanda!

    WOW! Dit is echte een lange blog, maar wel super leuk om te lezen zeg! Wat spannend dat je alles nu alleen gaat doen en dat dat goed gaat! Je zult Lotte idd wel gaan missen, maar je komt hopelijk weer veel leuke nieuwe mensen tegen! Ga je nog met Lotte afspreken om later verder te reizen? of gaan jullie nu echt helemaal zelf verder. Super tof zeg, knap ook!

    Jammer dat het gastgezin niet helemaal leuk is. Je had het ook zo goed bij het andere gezin. Volgens mij heb je daar heel wat lekkere cakes en taart gegeten haha! Hopelijk veranderd het nog en worden ze wat minder gestresst en anders een goede ervaring inderdaad!

    Succes met je job en er is een kaartje onderweg! hihi

    Liefs, Melinda.

  • 01 Maart 2013 - 16:34

    Nienke:

    En doet ik het hier ook maar: GEFELICITEERD.... Groetjes uit Zeist

  • 11 April 2013 - 21:36

    Jaap Kunst:

    Hoi!
    Leuk om even te lezen waar je zoal mee bezig bent! Veel succes verder - maak er een mooie tijd van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 1243
Totaal aantal bezoekers 65533

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 30 September 2013

Backpacken in Australië via Activity International

Landen bezocht: